چاپ تقویم با تصاویر گونه های ارزشمند بومی برای مردم محلی مازندران

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (iew): فرهنگ سازی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین روش های حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری است که لازمه ی آن برقراری ارتباط با افراد بومی مناطقی است که این گونه های مهم در آن مناطق نیاز به توجه بیشتری از جانب افراد بومی دارند.

از همین رو گروه بومی چکاد اقدام به تهیه و پخش تقویم هایی نموده که در طراحی آن ها از تصاویر گونه های ارزشمند و کمیاب مازندران استفاده شدهو این تقویم ها در بین بومیان همان مناطق و زیستگاه ها توزیع شده است.

تمامی این تصاویر توسط اعضای گروه چکاد به ثبت رسیده است.

روستاهای هدف این طرح روستاهای مجاور پارک ملی کیاسر و البرز مرکزی و شمالی بودند که در آن ها گاهاً میان انسان و گونه های جانوری تعارض مشاهده  و گزارش می شود.

در این راستا اعضای گروه علاوه بر پخش تقویم با اکثر افراد بومی این روستاها به گفت و گو پرداخته و همچنین با مراجعه به تعدادی از مدارس و پخش تقویم در میان دانش آموزان سعی شده تا اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست و گونه های جانوری برای دانش آموزان که وارثان حقیقی این سرمایه ها هستند شرح داده شود.

هدف از این کار آگاه سازی بومیان این مناطق نسبت به این موضوع بود که با کمک و تلاش آن ها در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست میتوانیم آینده روشنی برای محیط زیست و گونه های جانوری این مناطق متصور شده و امانتدار امینی برای نسل های آینده باشیم.

+72
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>