افزایش جمعیت آهوان در سایت دیمه رامهرمز به ۶۰ راس

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از ایسنا، مدیر اداره محیط زیست رامهرمز گفت: در آخرین سرشماری آهوان ایرانی سایت دشت دیمه رامهرمز، افزایش تعداد این آهوها از ۳۰ راس به بیش از ۶۰ راس گزارش شده است.

حسن آقاشیرمحمدی اظهار کرد: پرورش آهوان ایرانی در سایت دیمه رامهرمز در حدود پنج‌سال گذشته با مشکل خشکسالی و تامین آب و علوفه مواجه بود که با تلاش در زمینه تامین علوفه، این گونه هم اکنون رشد خوبی دارد.

وی با بیان این‌که روند کلی گسترش پرورش آهوی ایرانی در دشت دیمه مثبت ارزیابی شده است، افزود: شرایط مناسب برای پرورش این گونه فراهم شده و بازدیدهای میدانی دامپزشک برای جلوگیری از بیماری آهوان انجام می‌شود با مشاهده هر مورد خاص، آهوی بیمار از سایت خارج شده و پس از درمان کامل به سایت بازگردانده می‌شود.

آقاشیرمحمدی بیان کرد: این آهوان با این‌که بومی رامهرمز نبوده و بومی بوشهر هستند، ولی به گونه‌های بومی رامهرمز بسیار نزدیکند و شرایط آب و هوایی و علوفه‌ای منطقه‌ دیمه برای آنها بسیار مناسب است.

مدیر اداره محیط زیست رامهرمز تصریح کرد: رهاسازی گونه آهوی ایرانی موجود در سایت دیمه نیز در دستورکار قرار دارد که با تامین تجهیزات لازم برای رصد و اتخاذ تمهیدات خاص، رهاسازی آهوان انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر این که برای رهاسازی آهوی ایرانی ‌ابتدا باید امنیت لازم در منطقه برقرار شود، گفت: اگر تاکنون این رهاسازی انجام نشده است به دلیل تامین نشدن تجهیزات و پرسنل لازم کار بوده است.

+92
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>