فیلمبرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه الموت غربی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از فیلمبرداری ماموران اجرایی این اداره از یک قلاده پلنگ در منطقه شکار و تیراندازی الموت غربی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی آقا فرهادی اظهار داشت: با توجه به تجهیز واحدهای محیط بانی استان قزوین به دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست موفق به مشاهده و تصویربرداری از حضور این گونه در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت غربی گردیدند.

فرهادی افزود: استان قزوین با توجه به شرایط اقلیمی و زیستگاهی آن یکی از بهترین زیستگاه های پلنگ در کشور به شمار می رود. این گونه در مناطق کوهستانی و شکار ممنوع الموت شرقی و غربی و طارم سفلی زیست می کند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان طی یکی دو ساله اخیر چندین بار موفق به تصویر برداری از این گونه در حال انقراض در مناطق طارم سفلی و الموت شده اند.

ایشان در ادامه یادآور شد: بررسی ها در ارتباط با بحث حضور پلنگ در استان قزوین از سال ۱۳۸۷ آغاز و اولین بار توسط کارشناسان حوزه محیط طبیعی این استان در اواخر سال ۱۳۸۸ توسط دوربین های تله ای در منطقه رودبار به ثبت رسید.

+95
0
  

1 دیدگاه

  1. یک طبیعت دوست می‌گوید:

    این فیلم را دوست عزیزم آقای عزت پور گرفته می دانم که یک روز مستندساز خوبی می شود چون همت و تلاش زیادی می کند ولی متاسفانه دیده نمی شود تلاشهایی را که انجام می دهد .البته فکر کنم این فیلم ها را با دوربین های معمولی موجود در سازمان گرفته چون دوربین خوب در جایی دارد خاک می خورد که بایستی دست محیط بانان این چنینی باشد نه در گوشه ای خاک بخورد

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>