مشاهده لاشه نهنگی با ۲۵ تن وزن و ۱۲ متر طول در سواحل چابهار + تصویر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: لاشه نهنگی با بیش از ۲۵ تن وزن و طول ۱۲ متر در سواحل بریس شهرستان چابهار مشاهده شد. مطابق گزارش همیاران محیط زیست در روستای بریس مامورین گارد دریایی شهرستان چابهار صبح روز جاری ۱۳۹۲/۱/۲۴ به منطقه اعزام و اقدام به بررسی لاشه نهنگ نمودند.

این نهنگ از گونه اسپرم وال ها بوده که از بزرگترین نهنگ های دنداندار می‌‌باشد و در تمام اقیانوس ها زندگی می‌کنند. آنچه در بررسی های اولیه مشخص شده یک هفته از مرگ نهنگ گذشته و علت مرگ نیز به احتمال زیاد گیر افتادن در تورهای صیادی که توسط لنج های صیادی در آبهای دور از ساحل اقدام به تورریزی جهت انجام صید انتظاری می نمایند، تشخیص داده شده است.

دریای عمان منطقه دریایی دارای اکولوژی پیچیده ای است که از یک سو رفت و آمد زیاد شناورها تهدید جدی برای حیات پستانداران دریایی این منطقه از جمله نهنگ ها، گاوهای دریایی و دلفین ها محسوب می شود و از سوی دیگر به دلیل اینکه مسیر حرکت امواج در این منطقه از شرق به غرب (از اقیانوس هند به سمت تنگه هرمز) می باشد، اگر پستانداری در میانه آب های دریای عمان دچار آسیب دیدگی شود، چهار تا پنج روز طول می کشد تا به سواحل شهرستان چابهار برسد که طی این مدت امکان زنده ماندن آن کم است.

در سال گذشته نیز لاشه یک گاو دریایی در سواحل بریس مشاده شد.

+2
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>