برخورد خودرو با یک قلاده کفتار / ۳ کفتار جوان و ۲ کفتار بالغ قربانی برخورد با خودرو در محور زاوه – تربت حیدریه

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: کفتار مصدوم پس از برخورد با خودرو به روستای کاریزک ناگهانی در حاشیه جاده پناه برده و در پی دریافت گزارش مردمی، یگان حفاظت محیط زیست زاوه به مکان یاد شده مراجعت و کفتار مصدوم را به منظور مداوا به اداره محیط زیست انتقال دادند.

متأسفانه این چندمین بار است که در محور زاوه – تربت حیدریه واقع در منطقه شکار منوع بزمای موضوع برخورد خودروها با گونه کفتار تکرار می شود.

سال گذشته نیز ۵ مورد گزارش برخورد خودرو با کفتار واصل شده که پس از حضور در محل، محیط بانان با لاشه حیوان مواجه می شدند. با توجه به بررسی های به عمل آمده ۴ مورد از این برخورد ها در ساعات قبل از طلوع خورشید و ابتدای روز بوده و مورد دیگر نیز در نیمه شب اتفاق افتاده و مجموعا ۳ کفتار جوان و ۲ کفتار بالغ قربانیان بی توجهی رانندگان در محور یاد شده بودند.

کفتار راه راه در شهرستان زاوه جمعیت قابل توجهی دارد، رژیم غذایی آن لاشه خواری می باشد و شب ها مسافت های طولانی را در جستجوی غذا می پیماید، گاها از جاده ها گذشته و به اطراف روستاها و مناطق مسکونی نیز وارد میشود.

+5
-2
  

3 دیدگاه

  1. آریان می‌گوید:

    باز هم خبر بد…
    امیدوارم هر چه زودتر این کفتار به دامن طبیعت برگرده.

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  2. علرضا مهدوی می‌گوید:

    با سلام
    من روی کفتارها در ایران مطالعه میکنم و عضو گروه تخصصی کفتاشناسان در IUCN هستم.
    میخوام بدونم در تربت حیدریه تشکل غیر دولتی یا NGO هست که من بتونم با اونها در ارتباط با آموزش جوامع محلی لینک شوم.
    تشکر

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  3. زهره می‌گوید:

    حتی قتل غیر عمد یک حیوان باید برای کشنده اش تا پایان عمر عذاب وجدان داشته باشد. چه برسد به قتل عمد! برای تمام کسانی که حتی خون یک حیوان را هم می ریزند متاسفم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>