فشارهای سیاسی، سازمان محیط‌ زیست را وادار به تأیید جاده‌سازی در جنگل ابر کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌ زیست و توسعه‌ پایدار مجلس با اعلام اینکه متأسفانه سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست برای تأیید طرح جاده‌سازی در جنگل ابر تحت تأثیر فشارهای سیاسی قرار دارد، گفت: اما با وجود این موضوعات، موافقت این سازمان برای اجرای این طرح قابل قبول و توجیه نیست.

سیدمحمد سادات‌ ابراهیمی در گفت‌وگو خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به رانش زمین در روستاهای اطراف جاده جنگل ابر و کشته شدن دو نفر از مردم روستای شیرین‌آباد، گفت: کارشناسان علت اصلی این رانش زمین را ساخت جاده در جنگل ابر اعلام کرده‌اند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توقف ساخت جاده در جنگل ابر از سوی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد و افزود: به طور حتم توقف این طرح به صلاح مردم منطقه و محیط ز‌یست کشور است.

وی با اعلام اینکه برخی از مسئولان، مصالح منطقه‌ای و کوچک را به موضوعات کلان و مهم ترجیح می‌دهند، تصریح کرد: اگر نگاه مسئولان به موضوعات زیست‌ محیطی نگاه ملی و کلان باشد، به طور حتم نسبت به توقف طرح جاده جنگل ابر اقدام می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کارشناسان محیط‌ زیست از سال گذشته هشدارهای لازم را درباره تبعات اجرای طرح جاده جنگل ابر داده بودند، گفت:‌ از قبل واضح و روشن بود که ضرر و زیان‌های این طرح بسیار بیشتر از فواید آن است، اما مسئولان دولتی بر اجرای آن مصر بودند.

سادات‌ ابراهیمی با تأکید بر اینکه بر اساس اظهارات برخی مسئولان سازمان حفاظت محیط‌ زیست، این سازمان در اصل با اجرای طرح جاده جنگل ابر مخالف است، تصریح کرد: این افراد اعلام کرده‌اند که سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست تنها به‌ علت فشار‌های وارد شده راضی به جاده‌سازی در جنگل ابر شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌ طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عبور جاده از جنگل ابر موجب نابودی جنگل و گونه‌های جانوری می‌شود، تصریح کرد: دولت باید منافع زیست‌محیطی را به منافع اقتصادی ترجیح داده و برای بهبود این حوزه برنامه‌ریزی کند.

0
-18
  

5 دیدگاه

  1. آریان می‌گوید:

    آخرش که چی میخوان متوقف کنن؟؟؟
    ادم هر چه قدر میخواد جلوی خودشو بگیره … میشه نگه … تو برنامه تلویزیونی میگین رئیس جمهور باید ارشد کارشناس ها باشه تا یه کارشناس حرف زد جوابشو بده,حالا جواب بده…
    یکی نیست بگه اخه مگه کارشناس ها اخطار ندادن…
    حالا خوب شد دو نفر مردن؟؟؟
    از ماست که بر ماست.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  2. anahid می‌گوید:

    زمانیکه یک نفر فاقد تخصص بدون مطالعه و معلومات، نظر غیر کارشناسانه بده بعد از رفتنش چیزی جز ویرانه به یادگار نخواهد گذاشت…

    ویرانیهایی که قبایل وحشی در طی تاریخ به جا می ذاشتند موجه تر از ویرانیهایی که یک انسان متمدن تحصیلکرده هموطن به جا بذاره….!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  3. ساسان + می‌گوید:

    فشار های سیاسی چه کارها که نمیکنه!!!!
    فعلا که برنده اونه چه از نوع داخلی چه خارجیش!!!!!!
    امیدوارم روزی در ایرانمون بعضی موارد حتی با فشار هم از راه درستش بدر نشه و . . .

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  4. غلامی می‌گوید:

    باسلام
    از جهت اطلاع برای کسایی که آگاهی کافی از احداث جاده ابر ندارن عرض کنم با احداث این جاده راه ۱۰۰ کیلومتر نزدیک تر میشه .با فرض اینکه روزی حد اقل ۱۰۰۰ خودرو از این جاده تردد کنه،به نسبت چند جاده دیگر،روزانه ۸۰۰۰ لیتر صرفه جویی در سوخت میشه و در ماه ۲۴۰۰۰۰ لیتر.حال دوستداران طبیعت بگن با سوزاندن این مقدار بنزین چقدر هوا آلوده میشه و سرمایه مالی و زمانی از بین میره.از طرفی جاده در بستر روستا نیست که عامل رانش شده باشه.این جاده سالهاست که وجود داره.فقط ماشین رو نیست.مسأله سیاسیه.این وسط به اونایی که مخالف جاده اند چی میرسه….؟جاده تا حالا نفس کسی رو قطع نکرده.از این به بعد هم نمیکنه. باتشکر

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>