دستگیری شکارچی یک راس بز وحشی در فصل زایمان وحوش + تصویر / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: روز گذشته (۱۳۹۲/۲/۱۶) مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلات طی گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده ارس سیستان به یک نفر شکارچی برخورد کردند که اقدام به شکار غیر مجاز کرده و مشغول حمل لاشه یک رأس بز وحشی بود.

با توجه به فاصله دور مختلف، محیط بانان با کمین و تلاش فراوان موفق به دستگیری وی شدند. با در نظر گرفتن فصل و شواهد ظاهری، به احتمال فراوان این بز آبستن بوده است ولی با توجه به خالی کردن اندام درونی حیوان توسط شکارچی و فاصله زیاد محل وقوع شکار تا محل دستگیری، امکان اثبات آبستن بودن این بز وجود ندارد.

از این متخلف لاشه یک رأس بز وحشی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول، یک دستگاه دوربین چشمی، یک تیر فشنگ چهارپاره، یک تیر فشنگ تک گلوله و سه تیر فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط و متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی گردید.

اباذر حسین نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات ضمن تشکر از مردم طبیعت دوست این شهرستان از آنان درخواست کرد با توجه به فصل زایمان وحوش در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکار و صید با اداره محیط زیست تماس حاصل فرمایند.

منطقه حفاظت شده ارس سیستان با مساحت ۱۱۲,۷۱۴ هکتار در رشته کوه هزار مسجد در غرب شهرستان کلات در استان خراسان رضوی واقع شده است.

یکی از دلایل اصلی انتخاب این منطقه به عنوان منطقه حفاظت شده وجود جنگل های انبوه درختان ارس بوده است و در آن گونه های مختلف جانوری از جمله قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گربه جنگلی، گربه پالاس، گراز، گرگ، روباه، شغال، خرگوش، تشی، سارگپه، عقاب طلایی، عقاب دشتی، کرکس، هما، قرقی، بالابان و شاهین زندگی می کنند.

+3
0
  

5 دیدگاه

  1. آریان می‌گوید:

    دست محیط بانان درد نکنه که یه بار هم نتوستن باعث شن ضرب المثل نوش دارو پس از مرگ سهراب به یاد ما نیاد.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  2. ALI می‌گوید:

    اخه چه فایده داره دیگه الان اینا هر غلطی که دلشون خواست میکنند بعد که حیوون طافلی رو کشتند محیط بانان سر میرسند………….

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 2

  3. حسین سلطانعلی زاده می‌گوید:

    دست محیط بانان درد نکنه خسته نباشید

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. مجید می‌گوید:

    از محیط بانها تشکر می کنم . وجود محیط بانهاست که باعث می شود شکارچی های غیر مجاز وجودشان را استرس بگیرد و انشاءالله از استرس به انواع درد و مصیبت دچار شوند . همانطور که این شکارکشهای بی رحم باعث می شوند حیوانات در طبیعت آرامش نداشته باشند .

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>