سند پروژه توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب ها امضا شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: با اتمام فاز اول طرح حفاظت از تالاب های ایران، سند پروژه توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب‌های کشور با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده سازمان ملل متحد در تهران امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست: مراسم اختتامیه فاز اول طرح حفاظت از تالاب های ایران و امضای سند توسعه دستاوردهای این طرح روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌ زیست برگزار شد.

در این مراسم با حضور مسئولانی از وزارتخانه‌های ذیربط، دفاتر نمایندگی آژانس­ های بین ­المللی و سازمان ملل در تهران، نمایندگان جوامع محلی و سازمان های ذیربط همکار طرح در مدیریت و حفاظت تالاب‌ها از سطوح ملی و استانی برگزار شد.

در این مراسم همچنین بانک اطلاعات تالاب‌های کشور افتتاح و از ۱۳ عنوان انتشارات جدید طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در این مراسم رونمایی شد.

بنابر این گزارش: تحویل نمادین دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به سازمان حفاظت محیط زیست، قدردانی از وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با این طرح از دیگر برنامه های این مراسم بود.

طرح حفاظت از تالاب های ایران از سال ۱۳۸۴ در قالب همکاری مشترک بین سازمان حفاظت محیط­ زیست، صندوق تسهیلات محیط­ زیست جهانی و دفتر توسعه سازمان ملل متحد فعالیت خود را با هدف معرفی ساز و کار مناسب حذف یا کاهش تهدیدات و پایداری اکوسیستم های تالابی آغاز نموده است.

این طرح طی ۸ سال فعالیت خود تلاش کرده است تا با همکاری نزدیک کلیه ذینفعان در سطوح محلی، ‌استانی و ملی و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد، رویکرد زیست­بومی و جامع­ نگری را برای حفاظت پایدار و بهره­ برداری خردمندانه از این اکوسیستم­ های ارزشمند مستقر نماید.

0
-1
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>