انتقاد رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: سازمان محیط زیست در ماه‌های پایانی عمر دولت، دچار از هم گسیختگی شده و وظایف خود را فراموش کرده است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از سازمان حفاظت محیط‌ زیست، گفت: این سازمان در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم، دچار از هم گسیختگی شده است.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: متأسفانه سازمان حفاظت محیط زیست در ماه‌های پایانی عمر دولت دهم، دچار ازهم گسیختگی شده و وظایف خود را در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست فراموش کرده است.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر به سرانجام نرسیدن لایحه جامع حفاظت از محیط زیست در دولت، افزود: عزل و نصب‌های متعدد در حوزه مدیران سازمان محیط زیست این سازمان را اسیر فشار‌هایی کرده که از نهاد‌های بالادستی در عرصه اجرایی بر این سازمان وارد می‌شود، فشار‌هایی که پیامد‌های منفی آن بر گونه‌های نادر جانوری، تالاب‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و سایر اجزای زیست بوم کشور مترتب می‌شود.

تابش ادامه داد: تمکین سازمان حفاظت محیط زیست از سیاست‌های غلط مسئولان بلندپایه دولتی، از مدیریت این سازمان قابل انتظار و تحمل نیست.

وی با تأکید بر ظرفیت بالای سازمان محیط زیست برای مقابله با مخاطرات زیست محیطی کشور، تصریح کرد: این ظرفیت نباید مورد غفلت واقع و اسیر سیاسی‌کاری‌ها شود.

تابش، تصریح کرد: در شرایط کنونی ما راهبرد و استراتژی جامعی برای توسعه پایدار که توجه به محیط زیست سالم جزء لاینفک آن است نداریم و متأسفانه تصمیمات مقطعی در این حوزه سبب به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها و تهدید زیست بوم شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نهم، افزود: امروزه در جهان در سنجش حکمرانی خوب در کنار شاخص‌هایی همچون حقوق بشر و رعایت حقوق شهروندی و دموکراسی، محیط زیست سالم نیز به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم برای ارزیابی تلقی می‌شود که این مسئله لزوم توجه بیش از پیش به مسئله محیط زیست و مصادیقی همچون آلودگی هوا را در کشور آشکار می‌کند.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس همواره جلساتی را برای کاهش تبعات سیاست‌های غلط محیط زیستی برگزار می‌کند و در حال حاضر تصویب بودجه مناسب برای محیط زیست کشور از جمله مهمترین اولویت‌های این فراکسیون است.

+7
0
  

4 دیدگاه

  1. ماجد می‌گوید:

    با سلام
    از اینکه جناب تابش بفکر مسائل زیست محیطی کشور هستند جای تشکر دارد . و امیدواریم ایشان با مطالعه و اطلاعات جامع در محافل شرکت کنند. سازمان محیط زیست از روز بنیاد ( رژیم پهلوی ) متکی به عناصر قدرت و فشارهای سیاسی بوده و هست . و در این چند سال اخیر روند بی کفایتی و ناکارامدی خویش را سرعت بخشیده . عدم توجه به قشر محیط بان که پیکره سازمان را تشکیل میدهد یکی تز دلایل اصلی ضعف سازمان میباشد.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • امیر می‌گوید:

      تو این شرایط احتضار محیط زیست ایران واقعا هر سکوتی در مقابل اینهمه بی مهری به محیط زیست واقعا خیانته.بله باید از آقای تابش تشکر کرد و از بقیه نمایندگان مجلس به جد خواست که دست از نظارت وکنترل بر ندارند و در مقابل تصمیمات عجیب و غریب ساکت و ساکن نمانند.

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. anahid می‌گوید:

    تصور کنید … چه کشمکشیه……!
    خلاصه یه وضعیی…..!
    من تصور می کنم اون بودجه ای که باید صرف احیای ذخایر طبیعی و محیط زیست بشه بعد از اتمام این دولت تبدیل می شه به شرکتهای پراکنده بزرگ ساختمان سازی با اسامی دهن پر کن..!
    و یا بودجه ای که باید صرف سر و سامون دادن به کشاورزی و تولیدات داخلی باشه تبدیل به شرکتهای وارد کننده با برندهای چینی و …و یا بنگاههای دلالی می شه..!
    .
    .
    خلاصه یه وضعی…..!

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  3. فرشید می‌گوید:

    خدا رو شکر بلاخره یکی از نماینده های مجلس نسبت به اجحاف دولت به محیط زیست موضع گرفتند . از آقای تابش ممنونم امیدوارم همه ی نماینده گان از حقوق محیط زیست حمایت کنند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>