تکذیب خبر نصب ردیاب ماهواره ای بر روی هوبره توسط شکارچیان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چند روز قبل خبری مبنی بر “نصب ردیاب ماهواره ای بر روی پرندگان کمیاب توسط شکارچیان” در رسانه ها منتشر شده است.(مشاهده متن خبر)

در این خبر آمده است که: “ردیاب های ماهواره ای از کشور ازبکستان خریداری شده توسط شکارچیان روی بدن هوبره نصب شده بود تا زمانی که این پرنده به محل تجمع دیگر پرنده‌های کمیاب می‌رسد، این محل از سوی شکارچیان شناسایی شود”

محمدرضا قلندری، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بم ضمن تکذیب این خبر به پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: ردیاب های ماهواره ای به منظور انجام برنامه های مطالعاتی و تحقیقاتی جهت شناسایی رفتار و مسیرهای مهاجرت پرندگان بر روی بدن آنها نصب می شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بم گفت: ردیاب هایی که در بیابان های بم یافت شده از طرف کشور ازبکستان جهت انجام طرح مطالعاتی بر روی هوبره نصب شده بود. پرنده مجهز به ردیاب در حوزه این شهرستان احتمالا توسط پرندگان شکاری یا روباه شکار شده و ردیاب متصل به آن جدا شده است.

قلندری اضافه کرد: با توجه به روشن بودن ردیاب با بررسی نقشه های UTM و با استفاده از GPS مکان رها شدن ردیاب مشخص گردید.

+4
0
  

2 دیدگاه

  1. آریان می‌گوید:

    خدا را سپاس.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  2. امیر می‌گوید:

    الان نمی دونم این خبر خوبه یا بده.آدم دلش شور می افته.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>