برای نخستین بار در استان بوشهر، لاک پشت زیتونی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند مشاهده شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مهندس طلاب کارشناس محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ساعت ۳ بامداد حین پایش سواحل، به منظور شناسایی و تگ گذاری لاک پشت هایی دریایی، همراه با گروهی متشکل از کارشناسان معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل بوشهر، یک قطعه لاک پشت زیتونی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند مشاهده و پس از علامت گذاری رهاسازی شد.

پیش از این در سواحل و جزایر استان بوشهر تاکنون لاک پشت زیتونی مشاهده نگردیده و تنها لانه گزینی و تخمگذاری لاکپشت های دریایی منقارعقابی و لاکپشت سبز گزارش شده است.

بنابراین با مشاهده لاک پشت زیتونی، تعداد گونه های لاک پشت های دریایی تگ گذاری شده در استان بوشهر به ۳ گونه رسید.

لاک پشت زیتونی از خانواده لاک پشت های دریایی و ساکن خلیج فارس و دریای عمان است. طول لاک این لاک پشت که به حدود ۷۰ سانتیمتر می رسد به رنگ سبز زیتونی است و به وز آن به بالای ۵۰ کیلوگرم خواهد رسید.

لاک پشت های زیتونی منزوی هستند و اقیانوس ها را ترجیح می دهند. این گونه هر سال صدها یا هزاران مایل مهاجرت میکند و فقط یک بار در سال به صورت گروهی گردهم می آیند. در این هنگام گونه های ماده برای تخم ریزی به ساحل می روند.

+39
0
  

1 دیدگاه

  1. شفایی می‌گوید:

    جدا خوشحال شدم.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>