در صورت تصویب، بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه چوب حراج به دارایی‌های کشور بود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: براساس بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه ۹۲ احداث گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، مزارع پرورش ماهی و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی و معدنی با رعایت ضوابط زیست محیطی در اراضی مورد موافقت سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، نیاز به تغییر کاربری ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفت‌و گو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه ۹۲ کل کشور که در کمیسیون تلفیق اضافه شده است افزود: در صورت تصویب شدن این بند چوب حراج به دارایی‌های کشور زده می شد و زمین‌های مرغوب نیز تغییر کاربری می‌دهند.

بهرام بیرانوند با اشاره به تصویب نشدن فروش زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی در اطراف شهر‌ها گفت: در صورت تصویب شدن بند الحاقی ۶۳ چوب حراج به خاک کشور زده می‌شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه برای ایجاد مرغداری یا تغییر کاربری واحد‌های تولیدی کشاورزی یا هر امر دیگری با رعایت ضوابط زیست‌محیطی در زمین‌های زراعی نیاز به مجوزی دیگر وجود ندارد، افزود: اگر این بند تصویب می‌شد دیگر مجوزی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی لازم نبوده و فقط موافقت جهاد کشاورزی استان لازم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه پیشنهاد حذف کل بند الحاقی ۶۳ در صحن علنی مجلس رأی نیاورده است، تصریح کرد: با رفع ابهامی که نمایندگان پیشنهاد کردند قسمت عمده ای از خطر حراج خاک حاصلخیز کشور رفع شد.

وی ادامه داد: با تصویب بند الحاقی ۶۳ در لایحه بودجه سال ۹۲، اجازه داده می‌شد که بدون طی مراحل قانونی و فقط با اخذ مجوز از جهاد کشاورزی برای ساخت گلخانه، مرغداری، پرورش ماهی و صنایع مرتبط با کشاورزی به راحتی تغییر کاربری صورت بگیرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، با بیان این مطلب که زمین‌های کشاورزی در حکم یک کارخانه تولید مواد غذایی برای کشور عمل می‌کنند، گفت: نباید به راحتی اجازه نابودی یا تغییر کاربری به آن‌ها داده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: با تصویب نشدن بندالحاقی ۶۳ خطر از زمین‌های کشاورزی شهر‌ها و روستاها دور شده و به آن اضافه شد که اراضی حاشیه شهر‌ها که از امکانات برق، گاز، آب و تلفن بی بهره اند امکان تغییر کاربری دارند.

 

+1
0
  

2 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    ای کاش از کشور هند یاد میگرفتن. من نمیدونم اینها که میرن مجلس اصلا درس خوندن. بیچاره منابع طبیعی ایران بیچاره محیط زیست ایران که بخاطر چند نفر کم سواد باید چوب حراج بخورد. خدا کنه تصویب نشه

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. آریان می‌گوید:

    به چی دلمون رو خوش کنیم
    به خاک فروشی به کشور های حاشیه خلیج “فارس” چرا خلیج فارس در ظرف سی سال دو اسمه میشه
    به حیات وحشی که معلم مملکتش به فجیع ترین شکل حیوان میکشه…
    به طبیعتی که هر روز خبر خرابیه بیشترش رو میدن…
    چه میکنن با ما…

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>