روز جهانی تنوع زیستی با شعار «آب و تنوع زیستی»

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی در سازمان ملل شعار روز جهانی تنوع زیستی امسال را «آب و تنوع زیستی» نام‌گذاری کرد.

۲۲ ماه MAY مصادف با اول خردادماه از طرف سازمان ملل به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است و همزمان با تعیین سال ۲۰۱۳ به عنوان سال بین المللی همکاری در زمینه آب از طرف این سازمان روز جهانی تنوع زیستی ۲۰۱۳ نیز با عنوان آب و تنوع زیستی نامگذاری گردیده است.

آب برای ادامه حیات ضروری است و هیچ موجود زنده ای روی کره زمین نمی تواند بدون آب زنده بمانند. آب یک پیش نیاز برای سلامت انسان، رفاه و همچنین برای حفاظت از محیط زیست است.

در بیشتر نواحی کشورهای توسعه یافته و نیز در حال توسعه، تهیه و حفظ آب به منظور رفع نیازهای مردم، به عنوان چالشی اساسی در مسیر توسعه پایدار شناخته شده است.

کنوانسیون تنوع زیستی سازمان ملل متحدد روز جهانی تنوع زیستی امسال را فرصت مناسبی برای بالا بردن آگاهی دولت ها و ملت ها در جهت اهمیت حفظ تنوع زیستی و موضوع آب به عنوان فاکتوری حیاتی برای بشر می داند.

+3
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>