کشف یک شبه فسیل از اعماق غاری در حاشیه دریاچه نمک قم

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: یک شبه فسیل از راسته گوشتخواران، و احتمالا خانواده eupleridea از اعماق غاری در حاشیه دریاچه نمک قم کشف گردید.

سید احمد شفیعی مسئول محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست قم در این باره گفت: گونه مذکور که کاملا واجد گوشت و مو می باشد به نحوه جالبی در طول زمان حفظ شده است.

وی گفت: تلاش ها جهت شناسایی گونه، تاریخ و قدمت آن با همکاری مراکز تحقیقاتی آغاز شده است.

+18
0
  

5 دیدگاه

  1. به نظر من یک سگ که نمکی شده و مانند دیگر حیوانات اینچنینی در ایران به دلیل قضاوت عجولانه ابتدا گونه نا شناخته و سپس یک گونه معمولی معرفی می شود. من مطمینم یک سگ یا شبیه اونه

    داغ Thumb up 3 Thumb down 9

  2. نیما می‌گوید:

    هیچ چیز معلوم نیست منتظر جواب کارشناسان میمونیم

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

    • سلام
      ۹۸% معلومه
      به فرم دس و پا ودم نگاه کنید. به کف و دست و پا نگاه کنید. تنها جایی که به سگ شبهات ندارد سر جاندار است که آن هم به دلیل این است که جلوی آن از بین رفته است. یعنی بر اثر حادثه قسمت جلویی صورت شامل بینی و دندان(پوزه حیوان) از بین رفته و چون دندان نیش عقبی باقی مانده و به نظر می رسد به جای دندان نیش جلو است کمی گمراه کننده است. البته با توجه به اندازه کوچک می تواند یک توله یا یک نژاد کوچک باشد. قدمت آن مشخص نیست. در موزه اردکان هم یک گربه به این صورت وجود دارد که در نگاه اول به قدری وحشتناک است که فکر میکنی زمینی نیست اما با کمی توجه مشخص میشود.
      با تشکر

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

      • نیما می‌گوید:

        من فقط نابودی قسمت پیشین فک رو تشخیص دادم بنظر نمیرسه جمجمه ضربه ای خورده باشه … البته بهتره تست دی ان ای گرفته بشه … طول دستاش با پاها همخونی نداره ….

        داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  3. عرفان خسروی می‌گوید:

    سلام. امکان داره عکس‌های بیشتر و نزدیک‌تری از این موجود برای بنده هم بفرستید؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>