مشاهده یوزپلنگ در خارج از زیستگاه های شناسایی شده و مناطق حفاظت شده یزد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش روبط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد چند روز قبل مشاهده ای از حضور یوزپلنگ آسیایی در مناطق آزاد اردکان گزارش شده است که خارج از زیستگاه های شناخته شده قبلی یوزپلنگ می باشد.

اگر چه جابجایی یوزپلنگ در برخی فصول امری طبیعی است ولی تعارضات پیش رو از قبیل معادن، جاده ها، دامداران و غیره در مناطق آزاد برای این گونه ارزشمند خطرناک می باشد.

همکاری و مشارکت عمومی بویژه جوامع محلی زیستگاه های یوز و نیز رانندگان جاده های بیابانی در زمینه حفاظت از این گونه در خطر انقراض در زمان جابجایی های یوز بسیار مهم و حائز اهمیت است.

+9
0
  

2 دیدگاه

  1. آریان می‌گوید:

    از بعضی ها که ابی بخار نمیشه…
    امیدوارم ملت شریف ایران قدر این ثروت ملی را بدونن و برای جلوگیری از منقرض شدنش تلاش کنن.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  2. نیما می‌گوید:

    این خبر این دید رو به آدم میده که حتما تکثیر و پراکنش یوز سیر صعودی داره چون این طفلیا به قلمرو وسیعی نیاز دارن … اما چه فایده هر چه مازاد این یوزها از مناطق حفاظت شده بیان بیرون توسط انسانها نابود میشن … مدتی پیش برای کوهنوردی رفته بودم اطراف اصفهان گروهی کوهنورد میخواستن سگی که مصدوم بود و لنگان لنگان عرض جاده رو طی میکرد زیر کنن … وقتی کوهنوردها و طبیعت دوستارانمون اینطور باشن وای بحال مردم عادی

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>