اختصاص ۵۵ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها در بودجه ۱۳۹۲

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در یازدهمین روز رسیدگی به جزییات لایحه بودجه ۱۳۹۲ کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در فصل حوادث غیرمترقبه مصوب کردند ۵۵ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردها اختصاص یابد.

به گزارش ایسنا، با پیشنهاد عباس رجایی و تصویب مجلس، مقرر شد مبلغ ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به منظور مقابله با روند فزآینده و شدت وقوع پدیده‌های مخرب جوی نظیر سیل، گرد و غبار و خشکسالی در کشور و پایش آن ها به سازمان‌ های حفاظت محیط زیست و هواشناسی کشور اختصاص یابد.

این پیشنهاد با رای موافق ۱۴۴ نماینده، رای مخالف ۲۲ نفر و رای ممتنع ۱۳ نفر از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر به تصویب رسید.

نمایندگان در مصوبه دیگری، مقرر کردند ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به پیشگیری و مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه به صندوق بیمه تامین محصولات کشاورزی تخصیص یابد.

مجلس همچنین در بند دیگری از لایحه بوده ۹۲، معاونت برنامه ریزی و راهبردی رییس جمهور را موظف کرد درخصوص تاسیس و راه‌اندازی مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی آسیا و اقیانوسیه در ایران، موضوع قطعنامه کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل مرکز آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) براساس برنامه‌های مرکز که مورد تایید طرفین است، اقدام کند.

0
-1
  

1 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    اونارو بگو که رای منفی دادن!امیدوارم به خاطر قلیل بودن بودجه مخالف بوده باشن نه اصل موضوع

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>