موافقت سازمان محیط زیست با عملیات اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیرکل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت برای اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر باید عملیات اکتشاف فقط در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده و براساس شرایطی که سازمان حفاظت محیط زیست مشخص کرده است، انجام شود.

ناصر مقدسی در گفتگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: عملیات اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر فقط با رعایت ملاحظات زیست محیطی قابل انجام است.

وی ادامه داد: وزارت نفت فقط مجاز به اکتشاف نفت در بلوک گرمسار در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده در منطقه حفاظت شده کویر بر اساس ملاحظات زیست محیطی مشخص شده است.

وی تاکید کرد: مدت زمان عملیات حفاری از زمان شروع حداکثر یک سال و پس از پایان عملیات اکتشاف محوطه تخلیه و پاکسازی می شود.

مدیرکل دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه محل حفاری باید به ابعاد ۱۲۰ در ۱۵۰ متر تسطیح و فنس کشی شود، گفت: حتی الامکان از مسیر جاده های منطقه و راه های موجود باید استفاده شود.

ناصر مقدسی تاکید کرد: در اجرای عملیات اکتشاف تمامی عملیات حفاری و دفع پسابها براساس دستورالعمل های ارائه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست راهبری و اجرا می شوند و در همین راستا برنامه مدیریت پسماند در بلوک گرمسار نیز اجرایی می شود.

مقدسی یادآور شد: براساس مصوبه کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست، دولت برای اکتشاف نفت در منطقه حفاظت شده کویر باید عملیات اکتشاف فقط در موقعیت های جغرافیایی مشخص شده و براساس شرایطی که سازمان حفاظت محیط زیست مشخص کرده است، انجام شود.

0
-12
  

4 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    محیط بان بیچاره باید توی خطر باشه ولی رئیس محیط زیست دو دستی اجازه اکتشاف نفت بدن

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. barbod می‌گوید:

    کم نفت داریم! این همه طمع واسه چیه؟… خود فروشی انواع مختلفی داره!

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  3. محسن می‌گوید:

    مسولان محترم از تکنیک چاه افقی استخراج نفت استفاده کنند که توسط قطر در میدان مشترک پارس جنوبی امتحان شده و جواب خوبی پس داده:)

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. امید می‌گوید:

    شک نکن که حتما همونجا میمونن و هیچ مشکلی برای حیوانات به وجود نمیارن. پارک کویر یکی از بهترین زیستگاهای یوزپلنگ بود که با این کار رسما داغون شد و از دست رفت مثل کوه بافق. اصلا به من چه به درک وقتی مسئولین به فکر نیستن من چرا حرس و جوش بخورم. اینا که برای محیط زیست کار میکنن و حقوق میگیرن براشون مهم نیست اونوقت ما باید ناراحت بشیم به درک اصفل الصافلین

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>