مصوبه مجلس تیر خلاص را وارد کرد / از طریق شورای نگهبان پیگیری خواهیم کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: قائم مقام سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مصوبه جدید کمیسیون تلفیق که هفته گذشته همزمان با مصوبه بودجه سال ۹۲ در صحن علنی مجلس شورای مطرح شد، اظهار داشت: بدون شک این مصوبه موجب افزایش زمینه‌ سو استفاده زمین‌خواران می‌شود.

علی محمد شاعری افزود: مجلس شورای اسلامی با تصویب این مصوبه امکان سو استفاده زمین خواران را فراهم کرده است.

وی بیان داشت: در واقع با تصویب این مصوبه اجازه داده شد تا با استقرار واحدهای صنعتی و فعالیت‌ صنایع وابسته به کشاورزی بدون اخذ مجوز تغییر کاربری، در محیط‌های طبیعی کشور فعالیت کنند.

وی ادامه داد: این امر باعث تخریب اراضی کشاورزی، تشدید پدیده زمین‌خواری، گسترش آلودگی‌ها و در نهایت تخریب محیط زیست می‌شود.

شاعری اضافه کرد: دراین باره از نمایندگان خانه ملت خواستاریم تا نسبت به تجدید نظر در این مصوبه اقدام کنند.

وی افزود: با تصویب مصوبه مزبور، مقررات دیگر هم لغو می‌شود و سرمایه‌گذاری در جهت تخریب و فرسایش محیط زیست بیش از گذشته خواهد بود و مسئولیت آن برعهده کسانی خواهد بود که این حکم را تصویب کرده‌اند.

به گفته شاعری، مصوبه تغییر کاربری‌ها در حوزه محیط زیست در واقع تیر خلاص به بخش کشاورزی خواهد بود.

قائم مقام سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مهم بی‌توجه باشند، این امر را از طریق شورای نگهبان پیگیری خواهیم کرد.

براساس بند الحاقی ۶۳ لایحه بودجه ۹۲ احداث گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، مزارع پرورش ماهی و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی و معدنی با رعایت ضوابط زیست محیطی در اراضی مورد موافقت سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، نیاز به تغییر کاربری ندارد.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>