مرگ بیش از ۶۰ قلاده سگ در بازداشتگاه نیروی انتظامی / ممانعت از ورود تیم دامپزشکی به محل نگهداری سگ ها

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش انجمن حمایت از حیوانات، از حدود یکماه پیش فرماندهان نیروی انتظامی در سخنرانی های متعدد اعلام نمودند که با مظاهر فرهنگی غرب و سگ‌ گردانی برخورد خواهند کرد و هیچکس حق سگ‌گردانی و حمل حیوانات با اتومبیل را نخواهد داشت.

بدنبال این سخنان از حدود سه هفته قبل یگان امداد نیروی انتظامی اقدام به مصادره عدوانی سگ ها در خیابان و اتومبیل ها نموده که به گفته حاضرین بعضا با ضرب و شتم این حیوانات و صاحبان آنها نیز همراه بوده است.

این حیوانات با خشونت داخل گونی انداخته شده و بدون ارائه هرگونه رسیدی به منطقه‌ای نامعلوم منتقل شدند. در آن هنگام به این افراد گفته شد که می‌توانند روز بعد با شناسنامه حیوانشان به پارک پردیسان مراجعه کنند و حیوان خود را تحویل بگیرند ولی پس از روزها سرگردانی مشخص شد که این حیوانات به کهریزک منتقل شده‌‌اند.  پس از مراجعه صاحبان سگ ها به آنها اعلام شد که به هیچ عنوان این حیوانات بازپس داده نخواهند شد.

این سگ ها فقط با جدا سازی نرها از ماده‌ها و بدون امکانات بهداشتی و غذایی کافی در این مدت در کهریزک نگهداری شده و تاکنون تعداد آنها به بیش از ۱۵۰ قلاده رسیده است. جمعی از صاحبان این سگ ها بطور روزانه با جمع آوری مبالغی غذایی تهیه میکنند و در اختیار سربازان قرار می‌دهند تا به این سگ ها داده شود.

سگها در این محوطه اگر غذایی گیرشان بیاید می‌خورند و با آب گل آلود تشنگی خود را برطرف نموده و بالاجبار در همان محل ادرار و مدفوع کرده و همانجا هم می‌خوابند.

ابتلا به بیماری های عفونی و مرگ بیش از ۶۰ قلاده سگ ها

طبق گزارشات رسیده متاسفانه اکثریت این حیوانات به بیماری های سخت ویروسی و عفونی دچار شده و تعدادی از آنها (بیش از ۶۰ قلاده) تاکنون تلف شده و روزانه نیز تعداد دیگری با تحمل رنج و سختی می‌میرند. اکثر این حیوانات دچار اسهال و استفراغ شده و به غذای کافی و امکانات درمانی دسترسی ندارند.

در حدود پنجاه درصد صاحبان این سگ ها اصلا پیگیری سگ خود نبوده‌اند ولی بیش از پنجاه نفر برای آزاد سازی حیوانات خود تلاش زیادی نموده‌اند که برخی با پیدا کردن اشخاص صاحب نفوذ توانستند حیوانات خود را تحویل بگیرند.

مابقی این هموطنان نیز روزانه ساعت ها در مقابل یگان امداد در افسریه و همچنین کهریزک تجمع کرده و برخی نیز شب را تا صبح در همان محل ها سپری میکنند تا بتوانند حیوانات خود را پس بگیرند.

از ورود تیم دامپزشکی به سوله نگهداری سگ ها در کهریزک ممانعت شد

عصر روز ۱۳۹۲/۳/۳ تیم دامپزشکی انجمن حمایت از حیوانات راهی محل نگهداری سگ ها در کهریزک شدند که متاسفانه از ورود آنها به سوله نگهداری این سگ ها ممانعت شد و تنها یکی از توله های بازداشتی که به شدت بیمار بود توسط سربازان به جلوی درب ورودی بازدشتگاه منتقل شد. متاسفانه این توله به بیماری ویروسی مبتلا شده بود که اقدامات درمانی اولیه برای این حیوان انجام گرفت ولی تلاش دامپزشک انجمن برای انتقال این حیوان به کلینیک درمانی انجمن حمایت از حیوانات نتیجه نداد.

انجمن حمایت از حیوانات ایران طی نامه ای به اسماعیل احمدی مقدم فرمانده فرمانده نیروی انتظامی کشور ضمن اعتراض به بسبت به بازداشت و نحوه نگهداری سگ ها خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی این مقام مسئول شده است.

برای مشاهده متن نامه انجمن کلیک نمایید

+7
0
  

8 دیدگاه

  1. barbod می‌گوید:

    خوبه اینا سگن … نیستن! از این همه شعور نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم…

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 1

  2. Miad می‌گوید:

    Inja,hamoonja ei nist ke sale 88 javoona ro bordan oonja va……ey baba

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 1

  3. امید می‌گوید:

    اینجا ایرانه یعنی …

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  4. اکبر می‌گوید:

    توی ده ما یه چوپون سگشو هر چند وقت یکبار عقب وانت میذاره و از وسط دهات به گله می بره لطفآ با این اشاعه دهنده فرهنگ غربی برخورد کنید و چند تا گرگ به جون سگش بندازین تا سگ گردونی نکنه . اگه از روز اول با خشونت بانوار کاست ویدئو ماهواره و …. برخورد شده بود الان این وضعیت رو نداشتیم !!!

    داغ Thumb up 7 Thumb down 12

    • زهره می‌گوید:

      آقای محترم سگ جان انسانهای گرفتار در زیر آوار را نجات می دهد. آیا می دانید سگهای ولگرد در بیابانهای روستایی در کهنوج نیمه شب دختر بچه گم شده ای را از مرگ حتمی نجات دادند. علت نفرت شما از این مخلوق بسیار مهربان و وفادار به انسان چیست؟

      پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

    • بهار می‌گوید:

      اگر با خشونت با چیزایى که جناب عالى میگى برخورد شده بود الان شما اینجا نظر نمیدادى !!!!!!!
      به خاطر وجود آدمایى مثل شماست که وضع مملکت به اینجا رسیده
      هیچ جاى اسلام نگفته که با سگ حتى اگر نجس باشه بدرفتارى کنید یا بکشیدشون
      مطمئن باش اون خدایى که اون بالا نشسته نه بوجود شما و نه بوجود امثال شما افتخار نمى کنه
      اگه انسانى و اشرف مخلوقات باید بشینى به حرفات فکر کنى
      اون سگ یا سگاى دیگه نه تنها آزارى به شما نمیرسونن بلکه جون هزاران نفر رو نجات میدن
      بهانه نیارید که من و کسایى که با من هم عقیدن بى دینن من یه مسلمونم و به پیامبر و خاندانش احترام فراوانى میذارم اگر انسانى و به اونا احترام میذارى بهتر فکر کن ،حیات وحش وطنمونم داره از بین میره…………………….

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

    • بهار می‌گوید:

      خودت رو جاى اون سگ بیچاره بذار فکرشو بکن اگه دنیا دست اونا بیفته چه بالایى سر امثال تو میاد!!!!!!!
      فکر کردنم بهش تنتو میلرزونه نههههه؟؟؟؟؟؟؟!!!
      باید فکر اون دنیات باشى
      کافیه یه بار سگو نوازش کنى تا براى همیشه کارى پیدا کنى….

      پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>