متجاوزین با ضرب و شتم جنگلبانان دهها هکتار از جنگل های بلوط دنا را تصرف کردند / اختصاصی

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: زمین خواران و تخریب کنندگان جنگل پس از ضرب و شتم جنگل بانان، دهها هکتار از اراضی جنگلی بلوط در منطقه تلسیا از توابع شهرستان دنا را که قدمت آن به هزاران سال می رسد، تصرف کردند.

هادی شفیعی کارشناس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که به منظور بررسی این واقعه و ابعاد تخریب جنگل های بلوط تلسیا به شهرستان یاسوج اعزام شده بود به خبرنگار پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: چند تن از قرق بانان منطقه دنا که به عنوان راه بلد، ما را در دل جنگل های تلسیا همراهی می کردند مناطقی از جنگل های بلوط را نشان دادند که افراد متجاوز به طور آشکار صدها نهال سیب یکساله و گردوی ۴,۵ ساله را در میان درختان بلوط جنگل جانمایی کرده و منطقه را به تصاحب خود درآورده اند.

مسئول روابط عمومی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تپه زیبای تلسیا که دارای گونه های مقاوم بلوط، کیکم، بنه و ارژن می باشد چند سالی است مورد هجوم عده ای افراد بانفوذ در دستگاه های دولتی قرار گرفته و به طور بیرحمانه قلع و قمع قرار می گردد.

سعید نظری تصریح کرد: با تخریب جنگل های دنا اکوسیستم منطقه از بین خواهد رفت و بی توجهی به این سرمایه عظیم خداوندی بنیان اکولوژیکی دنا را از بین خواهد برد.

جنگل بانان مجروح به جرم کندن نهال های سیب بازجویی شدند!

غلام علیزاده کارمند اداره جنگلبانی شهرستان دنا اظهار داشت: از صبح روز سه شنبه اول خرداد تعدادی از همکاران ما را به رغم ضرب و شتم و جراحاتی که دیده اند جهت بازجویی به دادگستری برده و به جرم کندن نهال های کاشته شده در جنگل آنان را بازجویی کرده اند.

علیزاده افزود: خیلی جالب است که متخلفین از محافظان جنگل و اراضی ملی در دادگاه شکایت کرده اند!

آقای ارجمند جنگل بان منابع طبیعی دنا گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی جنگلی تلسیا را با دستان خالی محافظت می کنم. سه روز قبل یک آقایی که در منطقه همه او را می شناسند علیرغم اینکه در گذشته بخش عظیمی از جنگل های تلسیا را جزو اراضی شخصی خود کرده است، مجددا ۴ هکتار از اراضی جنگلی را به تصرف خود درآورده و در مواجهه با نیروهای منابع طبیعی با فرزندان خود به ضرب و شتم آنان پرداخته است.

این جنگل بان گفت: با این امکانات چه کاری از دستم بر می آید جزء اینکه بخواهم به اداره کل گزارش کنم.

پارسال پایم را شکستند و امسال کتفم را، صدای مظلومیت جنگلبانان را به گوش مسئولین برسانید

عادل آرامش جو، جنگل بانی که در درگیری با تصرف کنندگان جنگل های تلسیا مصدوم شده بود، پیراهن خود را بالا می زند و آثار زخم روی کتف خود را به ما نشان می دهد.

عادل آرامش جو: پارسال پایم را شکستند و امسال کتفم را. لطفا صدای مظلومیت جنگلبانان را به گوش مسئولین برسانید.

بالا رفتن قیمت زمین دست اندازی به منابع طبیعی را بیشتر کرده است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه در این باره گفت: حرص و طمع و افزایش قیمت زمین از جمله عوامل مهم دستبرد زدن مردم به منابع طبیعی استان است.

حجت الاسلام شیخ مرتضی جاوید با بیان اینکه ریزگردهای عاریه گرفته شده از کشورهای عربی به اندازه کافی برای جنگل های استان مشکل آفرین شده است، یادآور شد: جنگل های یاسوج برای زنده ماندن نیازمند حفاظت و سرمایه گذاری های ملی و بین المللی است.

نیروهای منابع طبیعی گمنام ترین افراد جامعه هستند

محمدرضا جهان آرا مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز تخریب جنگل های تلسیا را تایید می کند و به دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران می گوید: عده ای دور از چشم کارکنان منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال سیب در تلسیا کردند و در برخورد با نیروهای یگان حفاظت با آنان به درگیری پرداختند و چند تن از ماموران منابع طبیعی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

جهان آرا گفت: پرونده متخلفین در دادگستری استان در حال پیگیری است. خوشبختانه منابع طبیعی در سطح استان از حمایت های خوب قضایی و انتظامی برخوردار است و جا دارد که از همین جا از آقای دکتر جمادی دادستان استان تشکر کنم.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با کنترل و نظارت های صورت گرفته تخریب منابع طبیعی در کهگیلویه نسبت به سال های گذشته از کاهش چشمگیری برخورداراست و تمام تلاشمان این است که بتوانیم با پیگیری های لازم انگیزه همکاران خود را در امر حفاظت تقویت کنیم.

جهان آرا تعداد نیروهای حفاظتی در پایتخت طبیعت ایران را بسیار پایین دانست و یادآور شد به ازای هر ۵۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی یک نفر نیروی حفاظتی وجود دارد و این رقم در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار کم است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه خاطر نشان ساخت: نیروهای منابع طبیعی گمنام ترین افراد جامعه هستند که برای دفاع از بیت المال و انفال جامعه علیرغم برخورداری از مزایای پایین مورد ضرب و شتم متخلفین نیز قرار می گیرند.

+11
-11
  

7 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    تا وقتی این دادگاه یاسوج به دزدهای طبیعت احترام بزاره همشیه باید منتظر این جور دزدی ها از آدم های … باشیم. وقتی حکم اعدام برای میحط بانان و حکم احترام به دزدها رو بدن دیگه چه انتظاری باید داشت که آدم های … با کتک زدن جنگل بان دست به دزدی بزنن. تا این قانون محیط زیست باشه تا این قانون یک بام و ۲ هوا باشه باید بیشتر از این انتظار نداشته باشیم. فقط این وسط آدم هایی که دلشون برای محیط زیست میسوزه باید غصه بخورن که دیگه نمیتوانن طبیعت رو بکر ببینن. مسئولین که غیر از خودشون به چیز دیگه فکر نمیکنن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. امید می‌گوید:

    به درک. داشتن جنگل لیاقت میخواد. … مثل همیشه حرف بی پایه و منطق زد و گفت مردم باید از جنگل های بلوط استفاده کنن. نوش جون اون کسی که تصاحب کرده وقتی قانون نیست رئیس اداره با رشوه ساکت میشه همینجوری میشه دیگه. منم اگه بودم همین کارو میکردم

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 6

  3. امیر می‌گوید:

    مسوولین محترم که عرضه حفاظت از جنگل رو با این همه پشتوانه قانونی ندارد و از پس یه دزد بی شرف و بچه دزداش بر نمیان لطف کنند و سمتشونو ترک کنن وجا رو برای یه آدم با عرضه با شرف و با غیرت ملی خالی کنن چرا که کم هم نیستن.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 1

  4. barbod می‌گوید:

    موضوع مردم و یه دزد بی شرف با بچش نیست! متن گویاست (مورد هجوم عده ای افراد بانفوذ در دستگاه های دولتی قرار گرفته و به طور بیرحمانه قلع و قمع قرار می گردد) اینجاست که(به رغم ضرب و شتم و جراحاتی که دیده اند جهت بازجویی به دادگستری برده و به جرم کندن نهال های کاشته شده در جنگل آنان را بازجویی کرده اند!)
    روحش شاد فریدون فرخزاد:
    من در دیارم کسانی را دیدم
    که دین خدا را چوب میزنند به قیمت دنیایشان /…. دعایم کن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  5. علی رضا می‌گوید:

    جنگل بان عزیز چاره ای نیست باید بسوزیم و از درد به خودمون بپیچیم …………… فکر کنم دفعه بعد سرتو مثله گوزن آویزون می کنه به دیوار اتاقش ……….. هیچ بعید نیست………….. به نظر من حکم تیر بی قید و شرط برای جنگل بانا ضروریه ……………… تازه می شه با یه کمی سیاست اینا رو حداقل تو شهری که هستن رسوا کرد و محیط زندگیشونو نا امن کرد تا بفهمن نا امن کردن جنگل یعنی چی

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  6. رضا میرزایی می‌گوید:

    عزیزم تا اون فرد یا افراد متجاوز به طبیعت و حیات وحش پشتشون بجایی گرم نباشه هرگز بخودشون اجازه نمیدن با محیط بان یا جنگلبان اینگونه رفتار کنن
    باید سر منشا فساد و ظلم را در هر کجا که هست بگوش مسولان دلسوز این مملکت رساند تا هرچه زود تر بنیانش برچیده شود
    دوران زمین خواری بلطف خدا تمام شده. همه ما طبیعت دوستان در هر جایگاهی که هستیم برای سربلندی و پایداری این آب و خاک خواهیم جنگید……

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  7. مهدی می‌گوید:

    ویژه خواری نوعی انگل بر بدنه ی جامعه است

    همه جای مملکت افراد ذی نفوذ
    مخربترین و قانون شکن ترین هستند
    کن، دماوند، جاجرود، … شمال جنوب شرق غرب
    البته سرعت تخریب اینها کمتر از زمینخواری های فراگیر و بی قانون است

    ای کاش
    نهادهای جزایی روزی به قدرتی برسند که با اقتدار تمام این تصرفهای غیرقانونی را جلوگیری و تخریب کنند

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>