بررسی طرح جامع منابع طبیعی از هفته آینده در صحن علنی مجلس / چرای دام در جنگل هیچ دستاوردی جز نابودی اکوسیستم جنگل در پی نداشته است

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی از بررسی طرح جامع ۱۰۱ ماده‌ای منابع طبیعی، هفته آینده صحن علنی مجلس خبر داد.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت وگو با خانه ملت٬ در تشریح روند بررسی طرح جامع منابع طبیعی در مجلس٬ افزود: این طرح جزء نخستین طرح‌هایی است که پس از آغاز هفته کاری مجلس٬ در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: طرح جامع منابع طبیعی شامل ۱۰۱ ماده است که با وضع مقررات جامع به مواردی نظیر جنگل‌ها و مراتع٬ اراضی ملی، منابع طبیعی و چرای دام  می پردازد.

نوری قزلجه ادامه داد: یکی از مهمترین محور‌های طرح جامع منابع طبیعی بحث خروج دام از جنگل‌ها است که تا حدود زیادی می‌تواند موجبات رفع این مشکل و جلوگیری از ورود دام به جنگل‌ها را فراهم کند.

وی با تأکید بر آمار‌های موجود در مورد اینکه خسارت سالانه ماندن دام در جنگل فقط به نهال‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان است٬ تأکید کرد: چرای دام در جنگل یکی از غیر کارشناسانه‌ترین طرح‌هایی است که تاکنون از آن‌ یاد شده و باید دانست که چرای دام در جنگل هیچ دستاوردی جز نابودی اکوسیستم جنگل در پی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: در همه دنیا جنگل‌ها و مراتع جزء منابع طبیعی ژئوپلتیک هستند که حفاظت از آنها برای دولت٬ یک فرض همیشگی است اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سیاست‌های غلط جنگل‌های ما سیر قهقرایی طی کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: بسیاری از کشور‌های همسایه با توجه به اینکه عاری از منابع طبیعی هستند با بهره‌مندی از واردات خاک و تمهیدات انسانی سعی در به وجود آوردن زیست بومی شبیه به جنگل‌ دارند اما در این میان کشور ما با توجه به وجود این موهبت الهی از آن بهره نمی‌برد.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>