گردوغبار به تهران رسید / هشدار نسبت به کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به ورود گرد و خاک به ۲۴ استان کشور از جمله تهران هشدار داد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز شنبه ۹۲/۳/۱۸ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: بر این اساس گرد و خاک طی روزهای شنبه تا دوشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و با غلظت کمتر زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی را فرا گرفته و سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا می‌شود.

وی تصریح کرد: از عصر یکشنبه و طی روز دوشنبه در جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط یزد و کرمان، باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های هوا شده و اکیدا توصیه می‌شود که افراد آسیب‌پذیر از جمله کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه در جنوب غرب، غرب و جنوب و در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور گرد و خاک موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>