کشف فسیل قدیمی ترین اجداد شناخته شده انسان با قدمت ۵۵ میلیون سال

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی لوپاریزین فرانسه، این فسیل متعلق به پستانداری با قدی کوتاه در حدود ۹ سانتی متر و وزنی حدود ۳۰ گرم است که دارای انگشتان استخوانی بوده و دم بسیار بلندی دارد.

فسیل یافت شده که ۵۵ میلیون سال قدمت دارد به عنوان قدیمی ترین اجداد شناخته شده انسان تاکنون به حساب می آید. یافته های اخیر باستان شناسان نشان می دهد برخلاف فرضیه های موجود در بیست سال گذشته که آفریقا را نخستین مکان تکامل پستانداران می دانستند، این تکامل از آسیا شروع شده است. سپس آنتروپوئیدها حدود ۳۸ میلیون سال قبل به آفریقا کوچ کرده و میمون های عظیم الجثه و انسان ها ۵ تا ۱۰ میلیون سال پیش در آن جا بوجود آمدند.

به گفته باستان شناسان این فسیل منحصربه فرد به پژوهشگران کمک خواهد کرد که شجره نامه تکامل پستانداران را که انسان نیز جزیی از آن است کامل کنند. حفاری های باستان شناسی در استان “هوبه” در چین از ده سال پیش آغاز شد و به دنبال آن این فسیل که درون یک صخره قرار گرفته بود توسط یک روستایی کشف شد. پس از سال ها تلاش و استفاده از اسکنرهای تری دی دیرینه شناسان موفق شدند تصویری با جزئیات کامل از این نمونه به دست آورند.

فسیل یافت شده نشان می دهد که بدن این حیوان برای زندگی در جنگل مناسب بوده و این پستاندار با انگشتان باریک و دم بلند خود به خوبی می توانسته از درختی به درخت دیگر بجهد و از حشرات تغذیه کند.

کریس بیرد از موزه تاریخ طبیعی کارنگی در پیتسبورگ آمریکا که در این پژوهش همکاری دارد در این باره گفت: این پستاندار با پستاندارهای موجود بر روی زمین و یا فسیل های یافت شده از آنها تفاوت های اساسی دارد. می توان گفت این حیوان ترکیبی عجیب از پاهای یک میمون کوچک، بازوها و دندان های یک پستاندار ابتدایی و جمجمه و چشمانی بسیار کوچک است.

در طول تکامل، شاخه ای از پستانداران، میمون های امروزی را بوجود آوردند و شاخه ای دیگر، آنتروپوئیدها را به وجود آوردند که شامپانزه، اورانگوتان، گوریل و انسان در این دسته قرار دارند.

یافته های اخیر باستان شناسان نشان می دهد برخلاف فرضیه های موجود در بیست سال گذشته که آفریقا را نخستین مکان تکامل پستانداران می دانستند، این تکامل از آسیا شروع شده است. سپس آنتروپوئیدها حدود ۳۸ میلیون سال قبل به آفریقا کوچ کرده و میمون های عظیم الجثه و انسان ها ۵ تا ۱۰ میلیون سال پیش در آن جا بوجود آمدند.

+179
-93
  

5 دیدگاه

  1. سلام
    اصلا تیتر جالبی نبود.
    انسان،،،،میمون
    حالا داروین یه چیزی گفت. بر فرض تمام حرف هایی که گفت صحیح ولی دیگه با هیچ عقل سلیمی نمیگه حرف قرآن را کنار بگذاریم و از داروین حرف بزنیم.
    خواهشمندم تیتر را عوض کنید.فوری

    داغ Thumb up 14 Thumb down 30

  2. مهدی می‌گوید:

    آخه اون دانشمند واقعا قبول داره که اجدادش میمون بودن که می گه نسل ما از میمونه

    داغ Thumb up 8 Thumb down 21

  3. دانیال می‌گوید:

    کجا کشف شده

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 5

  4. محمد می‌گوید:

    سلام دوستان عزیز
    واقعا خجالت آوره ؛ این چه مطلبیه که گذاشتید توی این سایت؟؟!!!
    آیا واقعا شما هم مثل برخی ملحدین فکر میکنید اجداد ما میمون ها و… بوده اند؟/
    پس حضرت آدم و حوا چی میگن این وسط؟
    و نص صریح آیات نورانی کلام الله مجید در مورد خلقت “مستقیــــم” انسان چی میشه؟
    خلقت مستقیم یعنی اینکه انسان مانند برخی از حیوانات تکامل یافته نسلهای گذشته نیست.
    درسته که انسان ها در دوره های مختلف دچار دست خوش تغییرات ژنتیگی شدند و میشوند ولی هیچگاه نمیشه گفت اجداد ما انسان ها که اشرف مخلوقات هستیم میمون ها هستند.
    آیا به نظر شما خداوند سبحان از نسل تکامل یافته میمون ها پیامبر انتخاب میکنه؟ یا به اونها وحی تازل میکنه؟؟
    لطف کنید و کمی به آیات شریف کلام الله مجید دقت بیشتری داشته باشید.
    و هر مطلب آبدوغ خیاری رو توی سایت منتشر نکنید.
    بی حد و عدد / یـــــا عــــــــــلی مدد

    داغ Thumb up 6 Thumb down 23

  5. ایمان س.چ می‌گوید:

    انسان واقعی دقیقا چه زمانی بوجود امده؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>