افراد بانفوذ و ثروتمند عامل ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل شمالی کشور

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ با انتقاد از گسترش روز افزون ساخت و ساز‌های بی‌رویه در حریم دریای خزر٬ گفت: افرادی که در حریم دریای خزر ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام می‌دهند یا متمولانی‌اند که توانایی مالی بالایی دارند یا افراد صاحب نفوذ هستند چرا که مردم عادی توانایی قرار گرفتن در مقابل قانون را ندارند.

محمد دامادی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ تصریح کرد: برای جلوگیری از این ساخت و ساز‌ها قوانین محکمی وجود دارد اما مشکل در اجرا نشدن قوانین است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی٬ افزود: افرادی که در حریم دریای خزر ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام می‌دهند یا متمولانی‌اند که توانایی مالی بالایی دارند یا افراد صاحب نفوذ هستند چرا که مردم عادی توانایی قرار گرفتن در مقابل قانون را ندارند.

دامادی با تأکید بر اینکه  ساحل دریا متعلق به قشر خاصی نیست٬ ادامه داد: ساحل متعلق به عموم مردم است و همه باید بتوانند از آن استفاده کنند اما متأسفانه صاحبان قدرت و پول این عرصه را به عنوان محلی برای تاخت و تاز و بهره برداری شخصی تبدیل کرده‌اند.

وی در تشریح پیامد‌های منفی ساخت ‌و ساز‌های انحصاری در سواحل شمالی کشور٬ تأکید کرد: آلودگی‌های زیست محیطی اکوسیستم خزر یکی از مهم‌ترین نتایج ساخت و ساز‌های بی‌رویه در سواحل دریای شمال کشور است که در کنار آن می‌توان به چهره نازیبای ساحل نیز به عنوان یکی دیگر از این پیامد‌های منفی اشاره داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ساخت و ساز بی‌رویه در سواحل دریا را از جمله مشکلاتی خواند که سال‌ها وجود داشته و هیچ کس به آن توجه نمی‌کند.

وی گفت: دولت آینده باید یکی از اولویت‌های اصلی خود را مقابله با پدیده ساخت و ساز‌های بی‌رویه در سواحل دریا و دست‌های پشت پرده بروز چنین رفتارهای غیرقانونی قرار دهد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: یکی دیگر از معضلات جدی در برابر مقابله با ساخت و ساز‌های بی‌رویه سواحل دریاها٬ وجود راه‌حل‌هایی برای دور زدن قانون است. یعنی فردی که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در ساحل دریا کرده٬ می‌تواند با ارجاع پرونده خود به کمیسیون ماده ۹۹ دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در قالب پرداخت جریمه‌ای محدود٬ اقدام غیرقانونی خود را توجیه کند.

+1
-31
  

1 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    آقای نماینده ممنون بابت اینکه حداقل شما یه چیزی گفتین ولی گله بابت اینکه چرا اسم نمی آورین؟!!!!مگه نماینده باید از کسی بترسه؟!!!تا وقتی ما اسم افراد رو فقط در پرونده های محرمانه ثبت کنیم این روند ادامه خواهد داشت.اگر دلتون برای این یه ذره ساحل تصرف نشده می سوزه لطفا بنا به وظیفه ملی خود در برابر مردم شریف مازندران اسامی این افراد رو منتشر کنید تا ببینید وقتی مفسدین و غارتگران منابع و اراضی ملی در رسانه رسوا می شوند چه بر سرشان می آید.

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>