هشدار دبیر کل سازمان ملل در مورد پیامدهای ناگوار خشکسالی در جهان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از نیویورک، بان کی مون با اشاره به گستردگی پدیده خشکسالی در مناطق مختلف جهان، از ازبکستان تا برزیل و از منطقه ساحل آفریقا تا استرالیا، هشدار داد گسترش بیابان ها هزینه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بسیاری برای ملت ها در بر دارد.

دبیر کل سازمان ملل، در ادامه کشور نامیبیا را که ۱۴ درصد از جمعیت آن با بحران غذایی روبروست و نیز آمریکا را که در سال ۲۰۱۲ با خشکسالی بی سابقه ای در شصت سال اخیر روبرو شد، به عنوان نمونه هایی از افزایش این پدیده در جهان نام برد.

بان کی مون اظهار داشت در ۲۵ سال گذشته، تغییرات جوی باعث شده است تا خشکسالی و بحران های ناشی از آن در مناطق بیشتری در جهان گسترش یابد.

در درازمدت، خشکسالی می تواند پیامدهای منفی عمیقی بر محیط زیست گذاشته و تخریب زمین و گسترش بیابان ها را شتاب دهد. این معضل می تواند باعث ایجاد کشمکش بر سر منابع آبی و زمین های کشاورزی شود.

به گفته دبیر کل سازمان ملل، جامعه جهانی می تواند از تاثیرات منفی خشکسالی بکاهد. وی با تاکید بر این که خشکسالی مرز و بوم نمی شناسد، خواستار اقدام جهانی علیه این پدیده شد.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>