دولت لایحه جامع منابع طبیعی را از مجلس پس گرفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در حالی که گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه جامع خاک که با تغییر و اصلاح عنوان به “لایحه جامع منابع طبیعی”، در دستور کاری دیروز مجلس قرار داشت، یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دولت درخواست استرداد لایحه جامع خاک را به مجلس ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، به موجب این درخواست دولت، لایحه جامع منابع طبیعی از دستور کار مجلس خارج شد.

عباس رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در تذکری مستند به مواد ۱۳۸ و ۱۴۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، دلایل دولت برای استرداد این لایحه را متقن و قابل قبول ندانست و گفت: در ذکر دلایل استرداد مباحثی گفته شده که بی‌انصافی است و وجاهت ندارد.

وی افزود: ما در بررسی این لایحه، لایحه جامع خاک و طرح جامع منابع طبیعی را با یکدیگر ادغام کردیم، حالا که دولت خواسته لایحه جامع خاک را پس بگیرد طرح جامع منابع طبیعی می‌تواند به قوت خود باقی بماند و حتی می‌شود فصل مربوط به خاک در این طرح را مسکوت گذاشت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: شما می‌توانید طرح‌تان را به صورت جداگانه ارائه کنید اما به هر حال دولت می‌تواند درخواست استرداد برای لایحه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم این طرح و لایحه را از یکدیگر تفکیک کنیم بلکه شما باید طرح را به صورت روشن به هیات رییسه ارائه کنید.

0
-5
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>