معصومه ابتکار اصلی‌ترین گزینه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در دولت آینده

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: شنیده‌ها حکایت از این دارد که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب، تاکنون با برخی شخصیت‌ها و چهره‌ها برای تصدی سمت‌های مختلف در کابینه یازدهم رایزنی‌ کرده و گزینه‌های مختلفی برای تصدی پست‌های مهم دولتی مطرح شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم، به برخی از گزینه‌های احتمالی اعضای کابینه که همچنان در دست بررسی هستند، دست یافته است. با این وجود هنوز هیچ‌کدام از اعضای کابینه به‌طور قطعی مشخص نشده‌اند و رایزنی‌ها با این افراد و همچنین بررسی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

در این میان از معصومه ابتکار به‌ عنوان اصلی‌ترین گزینه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست نام برده می‌شود.


معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت های هفتم و هشتم بوده است.

وی در سال ۱۳۸۴ به عنوان عضو موسس و رئیس هیات مدیره مرکز غیردولتی صلح و محیط زیست، موضوعات صلح و محیط زیست را به فعالیت‌های خود اضافه کرد.

وی با پیروزی در انتخابات شورای شهر تهران در سال ۱۳۸۵ به عضویت این شورا درآمد. ابتکار پس از آغاز کار شورای سوم با تاسیس کمیته محیط زیست در این شورا ریاست آن را بر عهده گرفت.

در اسفندماه ۱۳۹۱ لوح تقدیری از سوی رئیس برنامه های اقدامات مطلوب برنامه اسکان ملل متحد خطاب به معصومه ابتکار رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اعطا شد که در آن از فعالیت های آن کمیته برای بهبود کیفیت زندگی در شهر تهران و نیز تدوین گزارش وضعیت محیط زیست تهران قدردانی شده است.

+39
0
  

13 دیدگاه

  1. امیر می‌گوید:

    جای خوشحالی زیادی داره اگه ایشون رو تو این سمت ببینیم.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  2. علی رضا می‌گوید:

    آقا تو رو خدا چی چیو بیا …………… این خانم نه تونست مجلس بره نه شورای شهر بعد می خواد بشه رئیس محیط زیست !!! از دولت بعد واقعا تقاضا دارم یه جوون صاحب اندیشه و کار بلدو بذارن رئیس محیط زیست نه امسال این خانم که تاریخ مصرفشون گذشته ………….این ۸ سال انقد خون دل خوردیم بس نبود دولت بعدی هم که همون شد

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

    • امیر می‌گوید:

      محیط زیستیا میگن ایشون خوب کار کرده.بعدم ایشون سنی ندارن که شما میفرمایین دوست گرامی !۵۲ سالشونه.یعنی تعادل تجربه و انرژی و انگیزه.چنانچه انتقادی به عملکرد ایشان دارید مطرح بفرمایید.ولی من فکر میکنم همه ما که به این پایگاه خبری که به اعتقاد من الان مهمترین رسانه محیط زیست در کشوره سر میزنیم دوستدار محیط زیستیم باید به مصالح محیط زیست فارغ از هر گونه تعصب سیاسی یا هر گونه جهت گیری دیگه ای فکر کنیم.
      شما چنانچه شخص اصلحتری را سراغ دارید معرفی بفرمایید.بنده فکر می کنم با توجه به تاثیر این پایگاه خبری بر روی روزنامه ها و خبرگزاری های مهم و مجلس محترم خدمت مفیدی به سازمان محیط زیست کشور خواهد بود.

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  3. سعید هاشمی می‌گوید:

    خانم ابتکار دستش بسته بود
    وگرنه بهترین کارها از دوره ایشون و کارهای بعدی با طرحهای دوره ایشون انجام شده
    فقط اگه گارد از زیر نظر نیروی انتظامی میومد بیرون و مستقل میشد محشر میشد

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  4. سعید هاشمی می‌گوید:

    تازه اولین فیلم محیط زیست و محیطبانان
    با بازی اقای مهدی صباغی هم دوره ایشون ساخته شد

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  5. فرشید می‌گوید:

    بنده هم به خانم ابتکار امیدوارم انشاا… جایگاه محیطزیست را در کشور محکم تر و تصمیمات مدبرانه تری برای حفظ محیطزیست بگیرند .

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  6. علی رضا می‌گوید:

    اولا دوست عزیز من گرایش سیاسی ندارم بر حسب سوابقشون گفتم …….. بعدشم یادمون نره دریاچه ارومیه و گاوخونی و پریشان و….. در زمان ایشون هم خطرات زیادی تهدیدشون می کرد اگر اون موقع اقدام بهتری می شد شاهد این افتضاح نبودیم ……… بعد قانون حمل سلاح توسط محیط بانو که دیگه همه می دونن و…… من فقط دلم به حال محیط زیست این مملکت می سوزه که هر روز بیشتر داره نابود می شه ………. از قدیم گفتن آزموده را آزمودن خطاست

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  7. علی رضا می‌گوید:

    در زمان ایشون ریزگرد ها نه به این شدت ولی وجود داشت بعد هی می رفتن مالچ مصنوعی می پاشیدن تو بیابون ما هی می گفتیم فکر چاره باشید بعدا که بیابون زایی بشه نمی شه جلوشو گرفت…….. طر حاشم بود …… احداث حوضچه مصنوعی و کاشتن درختچه به صورت استپ و بارور کردن ابرها

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

  8. حسن زاده می‌گوید:

    محیط زیست قبل از هر چیز نیازمند عرق و دیدگاه مثبت و اعتقاد به اصل و پایه بودن محیط زیست برای هر توسعه ای است و خانم دکتر ابتکار در کنار همه تجربیات و تخصص ها تعهد و الزام به اصول فوق الذکر را عملا نشان داده اند .

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  9. پگاه می‌گوید:

    عزیزمه

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  10. Mina می‌گوید:

    با سلام و احترام – بسیار امیدوارم دکتر روحانی فردی غیر از معصومه ابتکار را برای تصدی محیط زیست انتخاب کنند . من در زیر مجموعه محیط زیست کشور حضور دارم و با شناخت کافی ۱۵ ساله عرض می کنم ایشان در محیط زیست بسیار تحت تاثیر بازی های سیاسی قرار دارند فقط به دلیل اینکه در مصاحبه های خود مانند خانم جوادی که ایشان هم ۴ سال رئیس محیط زیست بوده اشتباهات فاحش نداشت مردم فکر می کنند خیلی مناسب است در حالی که بسیاری از مناطق و آثار طبیعی ملی با سیاست های این خانم لطمه دید . از طرفی ایشان در مدیریت خود اصلا به نیروی انسانی بها نمی دهند. به جوانان و ارتقای ایشان در کارهای مدیریتی اعتقاد ندارند و در بعد مسائل مالی هم دیدگاههای خاصی دارند مثلا در دوره هشت ساله مرتب به مدیران خودشان مزایا پاداش نقد و سکه طلا می دادند اما کوچکترین رسیدگی به حال کارمندان و کارشناسان عادی نداشتند. یکی از شیوه های بد ریاست ایشان این بود که هر گاه فردی از استان یا شهرستانی شکوائیه ای در مورد مقامات مافوق خود یا گزارشی مبنی بر تخلفات آنها می فرستاد بدون رسیدگی عینا همان را به طرف ارسال می کرد و انوقت دیگر فرد نگارنده بیچاره بود نه حرفش را کسی شنیده بود و تازه باید از سوی مقام مافوق خودش هم با انواع کسر مزایا و تنبیهات ان هم به دلیل عدم سکوت در برابر تخلفات وی روبرو می شد. معایب مدیریت و ریاست ایشان بسیار بیش از این هاست و نوشتن همه آنها مثنوی هفتاد من کاغذ می شود.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 1

  11. Minasudn می‌گوید:

    به نظر من هم ابتکار برای ریاست مجدد گزینه مناسبی نیست.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>