هشدار در مورد موج جدید ابتلا به سرطان های ناشی از ریزگردها

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کاهش بودجه مقابله با گرد و غبار، در خصوص موج جدید سرطان ناشی از ریزگردها هشدار داد.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با خبرگزاری مهر، درخصوص کاهش میزان بودجه مقابله با گرد و غبار در سال جاری، اظهار داشت: امسال ۵۵ میلیارد تومان به منظور مقابله با حل این بحران در نظر گرفته شد که البته این میزان نسبت به سال های گذشته کمتر است لذا با توجه به اینکه موضوع ریزگردها به معضلی فراگیر در بسیاری از استان های کشور تبدیل شده و سلامت مردم را به خطر انداخته است، مسئولان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که در راستای حل این معضل زیست محیطی صورت گرفته کافی نیست، تصریح کرد: متاسفانه برنامه مدونی از سوی سازمان های مسئول و مدیران مربوطه ارائه نشده است. هر چند در سال جاری برای این موضوع اعتباری در نظر گرفته شد اما تنها اختصاص بودجه کافی نیست و باید برنامه و هدف مشخصی داشت.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه امسال ۵۵ میلیارد تومان برای موضوع گرد و غبار در نظر گرفته شده است لذا دولت هرچه سریعتر باید بودجه را منعکس کند و این اعتبار تخصیص یابد.

پیرموذن با اشاره به خطرات ریزگردها و تهدید سلامت مردم، گفت: متاسفانه موج جدید سرطان های ناشی از ریزگردها در راه است و سلامت مردم با وجود این معضل به خطر افتاده است، لذا می بایست اعتبار مورد نیاز هرچه سریعتر در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد، که دولت یازدهم بتواند مشکل ریزگردها را با ارائه راهکارها و اتخاذ تصمیم های مناسب مرتفع کند، تا این معضل خسران آور حل شود.

پیرموذن تأکید کرد: مبلغی که امسال تخصیص می یابد، صرف هزینه ‌های مقابله با ریزگردها و تجهیز دستگاه های هواشناسی خواهد شد و اینگونه نخواهد بود که صرف امور دیگر شود.

0
0
  

2 دیدگاه

  1. سامان می‌گوید:

    ریاست سازمان بوق در این لحظات واپسین مدیریت خوب چشم گوشش را تیز کرده ولی باید به اون گفت اون ممه رو لولو برد راستی ریاست سازمان از واردات ببرای روسی چه خبر اهان قضیه سیاسی پشت پردش حل شده….

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 0

  2. ماجد می‌گوید:

    ریز گرد عشقه.باور کن حال خوبی داره تنفس در این فضا. برنامه بذاریم توریستا بیان ایلام و کرمانشا- از این پدیده لذت ببرند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>