تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست درصورت تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه باغ گیاه‌شناسی نوشهر مورد تعرض قرار گیرد و تخریب شود بدون شک مجلس تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست را آغاز می‌کند.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس: اظهار داشت: تمامی سازمان‌ها از جمله سازمان محیط زیست باید تا دقیقه ۹۰ دولت فعلی وظایف و تکالیف خود را به درستی انجام دهند و در جهت پیشبرد اهداف خود حرکت کنند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان محیط زیست باید تا روزهای پایانی دولت دهم جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا را برگزار کرده و همچنین برنامه‌ریزی در جهت مبارزه با ریزگردها و حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و چهارگانه را در دستور کار خود قرار داده و ادامه دهد.

وی درباره حفاظت از باغ گیاه‌شناسی نوشهر و جلوگیری از تخریب آن بیان داشت: تأسیس این باغ به سال ۱۳۱۰ برمی‌گردد و این باغ قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی نه تنها در ایران بلکه در کل خاورمیانه است.

به گفته پیرمؤذن در این باغ گیاه‌شناسی گونه‌هایی وجود دارد که در هیچ جای جهان اثری از آ‌نها باقی نمانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، این باغ در سال ۱۳۸۵ در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شده و نباید اجازه تخریب این گونه سرمایه‌های ملی داده شود خاطرنشان کرد: چنانچه این باغ مورد تخریب قرار گیرد بدون شک مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص را از سازمان محیط زیست آغاز می‌کند.

+1
0
  

3 دیدگاه

  1. مرتضی می‌گوید:

    اینجا که دیگه نه شکارچی دخیله نه شکارکش و … این جور جاهاست که دست محیط زیست برای همه رو میشه مطمئن باشید اگه چند روز این قضیه اطلاع رسانی بشه باز سازمان محیط زیست برای انحراف افکار عمومی یه مبحث دیگه مثل قتل یک توله خرس و .. رو پیش میکشه تا ما از … خود سازمان محیط زیست دور بشیم

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

    • محسن می‌گوید:

      تو این قضیه من با این دوست عزیز موافقم ما هر کسی که داره به محیط زیستمون ضربه میزنه رو باید بشناسیم و ملامتش کنیم چه شکارچی نا آگاه باشه یا چه خود سازمان محیط زیست…

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. ساسان + می‌گوید:

    خوب سیاه بازی بلدند , یعنی استادناااااااااااااااااا!
    تا میبینند یه موضوعی برای افکار عمومی مهم است از حرفها میزنند وگرنه همه اش …
    “…مجلس تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست را آغاز می‌کند.” آخه مرد حسابی مگه شماها و دولت اعتبار برای سازمان حفاظت محیط زیست گذاشتید؟؟
    مگه قدرتی هم مونده براش که بخواهید ازش تفحص کنید؟؟؟؟؟؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>