کاهش ۴ درصدی بارندگی کشور در سال آبی ۹۱ – ۹۲

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: معاون دفتر اطلاعات و ارتباطات سازمان هواشناسی کشور گفت: در سال آبی ۹۱-۹۲ مقایسه بارش‌ها نشان می‌دهد که در کل کشور چهار درصد کاهش بارش داشته‌ایم. در حالی که سال گذشته در همین زمان با کاهش ۱۴ درصدی بارش مواجه بودیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محبوبه خوشکام در نشست خبری تاثیر فناوری‌های نوین برای مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد:

۶ استان کشور در سال آبی ۹۱-۹۲ که از اول مهر سال گذشته تا هشت تیر امسال بررسی شده اند شامل استانهای یزد، گلستان، کرمان، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، بارشی بیش از میانگین چندین ساله خود داشته‌اند.

در ۲۰ استان نیز بارش‌ها نه کاهش یافته و نه اضافه شده است و در حد میانگین ارزیابی می‌شود.

۱۵ استان دیگر کشور نیز بارش‌های کمتر از میانگین داشته‌اند.

معاون دفتر اطلاعات و ارتباطات سازمان هواشناسی اظهار کرد:‌ میانگین ۲۰ ساله بارش ۲۲۵٫۳ میلیمتر است که نشان می‌دهد بارش‌ها در چند سال گذشته کاهش یافته است.

خوشکام افزود: میزان بارش تا خرداد ماه ۲۱۷٫۱ میلیمتر است که نسبت به میانگین بلند مدت سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در خردادماه امسال نواحی نوار جنوبی و غربی کشور از کاهش دما برخوردار بودند افزود: به غیر از این نواحی که خردادماه خنک‌تری را نسبت به میانگین سال های گذشته داشته‌اند نواحی شرقی و شمالی کشور به ویژه سواحل خزر سال زراعی گرمتری را تجربه کرده‌اند.

به گفته وی از ابتدای مهر تا هشت تیرماه بیشترین بارش در کل کشور متعلق به کوهرنگ با ۱۱۸۴ میلیمتر بارش بوده است و کمترین بارش مطابق سال های گذشته در منطقه شهداد کرمان با ۲۲ میلیمتر بارش بوده است.

0
-5
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>