پارک ملی خجیر از تصرفات غیر قانونی و سکونتگاه های روستایی پاکسازی میشود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رئیس کارگروه زمین و منابع طبیعی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با تاکید بر تلاش این کمیسیون برای رفع تصرفات پارک ملی خجیر، از برگزاری جلسه کارگروه زمین درباره تعیین تکلیف و رفع تصرفات پارک ملی خجیر خبر داد و گفت: حقوق قانونی افرادی که ادعای مالکیت دارند با ارایه مدارک قانونی در نظر گرفته شده است، به طوریکه به آنها زمین معوض داده یا اینکه ساختمان و تأسیسات آنها با قیمت کارشناسی خریداری می‌شود.

سید محمدحسین میرمحمدی درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مدارک مالکیت روستانشینان این پارک خیلی قوی نیست ولی علی‌رغم آن دولت و استانداری حق و حقوق آنها را پرداخت خواهد کرد، افزود: سکونت در این روستاها باعث آلودگی آب دریاچه سد ماملو و مشکلات محیط زیستی می‌شود که قرار شد با مسئولیت استانداری هر چه سریعتر این مشکلات رفع شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات و مسایل پارک ملی خجیر با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور و استانداری مورد بررسی قرار گرفت و جلسات تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.

پیش از این سازمان بازرسی به این موضوع ورود پیدا کرده و از استانداری تهران خواسته بود تا ضمن نظارت بر استمرار تعامل سازنده دستگاه‌های مستقر در پارک ملی خجیر، نسبت به تعیین تکلیف سکونت اهالی، اسکان غیرمجاز مهجران افغان و جلوگیری از ورود و خروج ماشین آلات سنگین به منطقه اقدام عاجل معمول دارد و از آنجا که با آبگیری سد ماملو و به زیر آب رفتن اراضی حریم رودخانه، موجبات آلودگی آب شرب پشت سد فراهم خواهد شد، ضرورت دارد ضمن برخورد قانونی با متصرفان و ساخت و سازهای غیرمجاز و سایر عوامل آلاینده حاشیه رودخانه از ادامه آلودگی بستر و حریم رودخانه منتهی به سد اقدامات لازم صورت گیرد.

+2
0
  

5 دیدگاه

  1. سعید هاشمی می‌گوید:

    خیلی خوبه اگه اینکار انجام بشه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  2. امید می‌گوید:

    ۲۰ درصد از خجیر باقی مونده که اون هم به زودی نبود میشه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  3. امیر می‌گوید:

    مگر اینکه سد ماملو به داد خجیر برسه.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  4. احمد می‌گوید:

    حیات وحش باهاش نابود نکنن خیلی کاره

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  5. زارعی می‌گوید:

    وزیر محترم محیط زیست:
    لطفا دستور صادر فرمائید با حفر خندق در اطراف منطقه و نصب دوربین دور تا دور منطقه ومنظور کردن فقط یک دروازه عبوری مسلح به برج و دوربین و دیده بان از کلیه زیستگاهها محافظت نمایند.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>