زنده گیری گوزن زردی که مگس ها یک چشمش را بطور کامل خورده اند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با فعالیت تیم جدید دومین گوزن با اسلحه بیهوشی زنده گیری و نسبت به درمان آن اقدام شد.

لاهیجان زاده در ادامه داد: این گوزن هنگام آب خوردن بر سر آبشخور با تلاش تیم زنده گیری به محل قرنطینه منتقل شد. همچنین به خاطر هجوم مگس های میاز یک چشم این گوزن به طور کامل تخلیه شده است اما بعد از کنه زدایی حالش کاملا مساعد است.

وی ادامه داد:  در حال حاضر تیم جدید زنده گیری موفق به گرفتن ۲ راس گوزن نر و ماده شده اند که خوشبختانه حال هر دوی آنها خوب است.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه این تیم خاطر نشان کرد: این تیم زنده گیر که با استفاده از سلاح بیهوشی نسبت به زنده گیری گوزن ها اقدام می کنند بهترین گروه موجود در کشور هستند که در حال حاضر در گرمای بیش از ۵۰ درجه خوزستان از طلوع آفتاب در جنگل کمین می کنند تا با نزدیک شدن گوزن ها به آبشخور نسبت به زنده گیری آنها اقدام کنند اما پوشش متراکم سایت پارک ملی کرخه کار را کمی سخت کرده که امیدواریم اگر با همین روند پیش برویم تا یک ماه آینده بیش از ۱۰ راس از گوزن ها را قبل از تلف شدن زنده گیری کنیم.

+5
0
  

4 دیدگاه

  1. نرگس روحانی می‌گوید:

    دست تمام شیرمردان محیط بانی که در اون گرمای طاقت فرسا دارن زحمت میکشند درد نکند خدا خیرتان دهد.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 2

  2. سعید هاشمی می‌گوید:

    کاش زودتر دست به کار میشدن

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  3. سجاذ می‌گوید:

    پاینده باشید.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. نرگس روحانی می‌گوید:

    خیلی دلم میخواد بیام اونجا و کمک کنم خیر سرم هم حشره شناسی پزشکی خوندم هم حمایتی هستم هم روی میاز کلی کار کردم هر چه زنگ به مهندس لاهیجان زاده زدیم جواب نداد در سبز پرس کامنت گذاشتم گفتند بری فقط دست و پا گیر هستی هنوز اماده ام تا به کمک بیایم اگر کسی این را خواند و محیط بانهای خوزستان صلاح دیدند بیام بگین به مسئول سایت منو پیدا میکنه واقعا در اون انبوه جنگل با شرجی و گرمای ۶۰ درجه توی ماه مبارک دست مریزاد داره کاش خیلی زودتر اون موتور ها را روشن میکردین تا ابشخورها و استخر ها پر اب می بود تا این زبان بسته ها خودکار تنشان را به اب می زدند و اینقدر الوده به کنه نمی شدن بهر حال باز هم دستشان درد نکند اما دردناکتر اینکه میخوان از جزیره اشک گوزن زرد بیارن اونا؟؟؟!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>