تحویل پرونده کوتاهی مسئولان محیط زیست در مرگ گوزن های زرد به محاکم قضایی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، محمدرضا تابش را مهمترین گزینه پیشنهادی مجلسی‌ها به رئیس جمهور منتخب، برای تصدی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست خواند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه امروز سه شنبه (اول مرداد) با تأکید بر نظر نمایندگان فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در مورد گزینه احتمالی ریاست سازمان محیط زیست، افزود: نظر نمایندگان مجلس در مورد ریاست سازمان محیط زیست ضمن احترام به خانم ابتکار بر اساس اولویت روی محمدرضا تابش، انوشیروان محسنی‌ بندپی و مهرداد بائوج لاهوتی است.

نماینده مردم  اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد دیگر مباحث طرح شده در جلسه امروز فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، تصریح کرد: در این جلسه قرار بر این شد که نمایندگان با تصویب قوانین حمایتی متقن از محیط‌بانان در برابر قاچاق‌‌چیان و سودجویان محیط زیست حمایت کنند.

پیرموذن افزود: اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس همچنین در جلسه امروز قدردانی خود را از بازنگری ریاست قوه قضاییه در حکم اعدام یکی از محیط بانان که برای دفاع از محیط زیست با قاچاقچیان درگیر و این درگیری منجر به کشته شدن یکی از سوداگران محیط زیست شده بود، ابراز داشتند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه، پرونده تلف شدن گوزن‌های زرد در استان خوزستان بررسی شد که در این باره مسئولیت شدیدی متوجه مسئولان محیط زیست است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه در کشور‌های توسعه یافته وقوع حوادثی نظیر تلف شدن ۶۸ رأس گوزن زرد می‌تواند موجب استعفای دسته‌جمعی یک کابینه شود، گفت: در کشور ما تنها سه منطقه دارای گوزن زرد است که یکی از این مناطق استان خوزستان است که در این استان ۷۰ رأس گوزن زرد وجود دارد که در نتیجه غفلت و بی توجهی مسئولان محیط زیست تنها دو رأس از این نوع از گوزن اکنون زنده مانده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختلاف میان آمارهای ارایه شده از سوی مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و آمار‌های واقعی بررسی‌ها در مورد تلف شدن گوزن زرد، یادآور شد: برای اینکه به هر گونه شائبه‌ای در این باره پاسخ داده شود فراکسیون محیط زیست یکی از اعضای فعال خود (محمد ابراهیم سادات ابراهیمی) را مسئول بررسی این پرونده کرده که به زودی ابعاد دیگر این کوتاهی مسئولان محیط زیست روشن و پرونده برای ترتیب اثر تحویل محاکم قضایی خواهد شد.

+2
0
  

8 دیدگاه

  1. sg می‌گوید:

    مفت … دارن محاکمه میشن .

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

    • امیر می‌گوید:

      مگه نگفتن۲۵ تا زنده مونده؟!!!!بازم به ملت دروغ گفتید؟!!!!!شرم وننگ بر شما که جز دروغ گفتن و ماله کشی بر روی خراب کاریهاتون هیچ نکردید.
      دروغ گفتن مسوولین محیط زیست به این آشکاری به مردم جرمش چیست؟
      فریب دادن مردم واز بین بردن اعتماد عمومی نسبت به سازمانی که باید حافظ منافع مردم باشد چه جزایی دارد؟
      خودتان بگویید با شما چه باید کرد؟

      پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. شفایی می‌گوید:

    اولین کار اینه: استعفای مدیرکل! محیط زیست خوزستان و تمامی معاوناش! تا بعد….

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  3. احمد می‌گوید:

    باید قبل اینکه دوباره گوزنها را رها کنند منطقه را پاکسازی کنند که لااقل این ۲تا نمیرن

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  4. حسین می‌گوید:

    خوب دوباره همون سناریوی قبلی!
    حیوانات بی زبان و سرمایه های این مملکت تلف شدن!
    تازه بعد از مردن این تعداد دارن دنبال مقصر میگردن!
    این محیط زیست فقط بلده هر روز ۴ تا عکس از چند تا جوجه شکارچی بزاره تو وب بعدشم کلی ادعا که ما فلانیم و بهمانیم!
    هر روز پلنگ ها کمتر و شکار غیر مجاز بیشتر !!
    اون گوزن ها هم که هیچی!
    هر دم از این باغ بری میرسد…….

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  5. نرگس روحانی می‌گوید:

    کل مدیر کل محیط زیست خوزستان و معاوناش و معاونت طبیعی سازمان و رئیس سازمان باید جلوی مردم جوابگو باشند.
    مردم نباید بزارن گوزن بیارن از اشک به دز این تیم لیاقت ندارد لکه ننگ اخر بر دامن سازمان محیط زیست الهی اه این زبون بسته ها که در اون گرما با اون اب و هوای شرجی که پمپ ها رو نزدند حوضچه ها خشک مانده بودتا این حیوونها عرق بدنشون را داخل این حوضچه ها به اب نتونند بزنند دامنتان را بگیرد.
    ۳۰ سال پیش آلمان ۳ راس گوزن زرد برده باغ وحش مونیخ ببین چه شاهی نوادگان اونها اونجا زندگی می کنند چقدر قدرشونو میدونند ؟؟؟؟!!!

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  6. سامان می‌گوید:

    ای اقا بردند و ترکوندند حالا اومدی دنبال صاحبش!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  7. محمد می‌گوید:

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    واقعا شرم آوره !! آدم نمیدونه چی باید بگه در مقابل این کارها.
    من یه پیشنهاد دارم ؛
    اگر ۶۸ راس گوزن توسط شکارکش ها شکار میشد ضرر و زیان وارده به محیط زیست چه مبلغی بود؟ و چه مدت زندان براش در نظر میگرفتن ؟
    حالا که این فاجعه به دست کسانی اتفاق افتاده که خودشونو متولی حفاظت از محیط زیست میدونن به نظر بنده جرمش به مراتب باید سنگین تر باشه. پس در نتیجه تمامی مسئولین ذیربط با این موضوع اعم از مدیرکل خوزستان ، معاونین و… باید محاکمه شوند و رای آن هم جریمه ، زندان ، اخراج و انفصال دائم از خدمات دولتی باشه.
    موافقها لایک کنن
    یاعلی مدد

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>