سازمان محیط زیست خبر موثق و تصاویر مستند راهسازی در کوه بافق را تکذیب کرد!

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به فاصله چند روز از انتشار خبر “عملیات گسترده راهسازی در منطقه حفاظت شده کوه بافق”  سازمان حفاظت محیط زیست اقدام با صدور جوابیه ای این خبر را تکذیب نموده است.

ناصر مقدسی مدیرکل زیستگاه ها و مناطق حفافظت شده سازمان حفاظت محیط زیست در حالی این خبر را تکذیب نموده که این خبر مورد تایید مسئولان استانی محیط زیست یزد، مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و سازمان های مردم نهاد بوده است.

جالب اینکه مشخص نیست تصاویر متعدد منتشر شده از فعالیت ماشین آلات راهسازی و تسطیح جاده در متن خبر که به وضوح در عکس ها مشخص است، با چه توجیهی تکذیب شده است. (مشاهده متن خبر و تصاویر)

متاسفانه سازمان حفاظت محیط به جای اینکه ضمن تایید این خبر، از رسانه ای شدن موضوع در جهت توقف تخریب یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی استفاده کند، به تکذیب خبر پرداخته است.

متن جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست به شرح زیر است:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل زیستگاه ها و مناطق حفافظت شده سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به خبر جاده سازی در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت راه آسفالته در گزوییه کوه بافق مخالف است.

ناصرمقدسی ضمن تکذیب خبر مبنی بر فعالیت گسترده و شبانه روزی راهسازان و تکمیل بخش عمده ای از جاده گزوییه با وجود اعلام توقف عملیات احداث جاده در منطقه حفاظت شده کوه بافق گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تنها با اصلاح راه دسترسی برای دهستان سبز موافقت کرده و هیچگونه توافقی برای ساخت یک جاده جدید نشده است.

به گفته مقدسی، در توافق اولیه فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان یزد، قرار شد برای رفع مشکلات ساکنان منطقه که بخشی از مسیرهای دسترسی خود را از دست داده یا جهت عبور محلی دچار صعوبت بودند، آن مسیر مورد مرمت قرارگیرند.

این مقام مسئول سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر خبرهای مطرح شده در مورد تجاوز به حریم منطقه حفاظت شده درست باشد، سازمان با آن برخورد خواهد کرد، زیرا سازمان حفاظت محیط زیست هیچگونه توافقی به غیر از آنچه که در بالا عنوان شد با هیچ ارگانی برای کشیدن جاده بافق – کوهبنان نکرده است.

وی افزود: این جاده به عنوان راه دسترسی محلی مردم دهستان سبزدشت به شهر بافق در گذشته نسبتا دور، مورد استفاده مردم قرار می گرفته است اما به دلیل صعب العبور بودن، به مرور جاده سیروس آباد و بعدها جاده آسفالته بافق – دوراهی کوکشک – شیطور، جایگزین آن شده و پس از سال ها، مساله بهسازی جاده اصلی این محور مورد پیگیری جدی مردم قرار گرفت.

به گفته مقدسی، در توافق اولیه فیمابین سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان استان یزد، قرار شد برای رفع مشکلات ساکنان منطقه که تنها مسیرهای دسترسی خود را از دست داده بودند، آن مسیر مورد مرمت قرارگیرد.

مدیرکل زیستگاه ها ومناطق حفافظت شده سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد : در تمام زمان ارائه طرح و شروع عملیات بهسازی، مسئولین استان بر لزوم بهسازی این جاده بدون آسفالت و صرفا به صورت خاکی تاکید کرده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز امیدوار است که موضوع ممنوعیت آسفالت این جاده برای همیشه تداوم داشته و در صورت لزوم ایجاد جاده آسفالته در مسیر بافق – کوهبنان، از سایر گزینه های موجود استفاده شود.

ناصر مقدسی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی منابع حیاتی و محیط زیست کشور مرجع حاکمیتی و نظارتی می باشد و به رغم کمبود امکانات با تلاش شبانه روزی نیروهای خود تا بحال توانسته است در مقابل زیاده خواهی برخی از افراد و ارگان ها ایستاده و از محیط طبیعی و زیست بوم های طبیعی صیانت نماید و در این تلاش شبانه روزی تنها نبوده و نمی توانیم ازحمایت مردم و حامیان محیط زیست و رسانه ها، چشم پوشی کنیم.

0
-11
  

7 دیدگاه

  1. سجاذ می‌گوید:

    من که نمیفهمم اینا چی میگن اگه شما میدونید به منم بگید.جاده داره زده میشه میگن نه!!!!

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

    • امیر می‌گوید:

      فرافکنی. استاد این کار شدیم از بس امثال این مرد فرافکنی کردن.
      آقای مدیرکل وقاحت در تکذیب واقعیات شما به مردم را تحسین می کنم چون بی نظیرید.
      مثل اینکه یکی از شهرداران تهران بگن پل صدر ساخته نمیشه و عملیات عمرانی متوقفه. امیدوارم روزی محیط زیست واقعا سازمان پیدا کند و امثال شما در آن جایی نداشته باشن.
      و امیدوارم روزی برسه که قوه محترم قضائیه با این افراد چنان رفتار کنه که هیچ کس به خودش اجازه نده مردم شریف ایران را این چنین با وقاحت به استهزاء بگیره اونم تو ماه رمضان.
      واگذارتون به خدا.

      پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

      • سهراب می‌گوید:

        ای کاش ی کم شرم و حیا میشد به بعضیا تزریق کرد.آقای امیر مومن واقعی هیچ وقت دروغ نمیگه.نه تو رمضان ونه تو ماهای دیگه.

        پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  2. مجتبی می‌گوید:

    نمیدونم چی باید گفت به ریس سازمان بوق. نمیدونم اینها فکر کردن مردم … تشریف دارن

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  3. آریان می‌گوید:

    من فکر میکنم اینا خودشون همون چیزی هستند که استاندار فارس میگفت…

    یعنی چی که تکذیب کرده یعنی انقدر از اوضاع بی خبرند که عکسها رو ندیدن و تکذیب کردن…
    ببینیم چه برخوردی خواهند کرد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. امید می‌گوید:

    بچه ها توی فیس بوک این خبر رو پخش کنید این عکسها رو باید به همه نشون بدیم

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>