طرح خروج دام از جنگل باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف در زمینه خارج شدن یا نشدن دام از جنگل‌های کشور، گفت: یکبار برای همیشه باید برای ورود یا خروج دام از جنگل تصمیم‌گیری و در سایه آن متولی و اعتبار لازم برای این سیاست نیز مشخص شود.

ایرج ندیمی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر طرح خروج دام از جنگل، تصریح کرد: یکبار برای همیشه باید برای ورود یا خروج دام  از جنگل تصمیم‌گیری شود و در سایه این تصمیم‌گیری متولی و اعتبار لازم برای این سیاست نیز مشخص شود.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، افزود: در میان کارشناسان جنگل دو نظریه وجود دارد یکی اینکه ورود دام در جنگل می‌تواند مفید باشد و نظر دیگر این است که حضور دام در جنگل می‌تواند صدمات جبران ناپذیری بر جنگل وارد سازد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر قائل به این نظریه باشیم که ورود دام به جنگل باعث نابودی جنگل می‌شود و خسارت ناشی از وجود دام در جنگل سالانه بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان است باید هر چه سریع‌تر برای خروج دام و دامداران از جنگل و همچنین جایگزین مناسب برای ادامه فعالیت آن‌ها تصمیم‌گیری جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه جنگل‌ها ثروتی ملی محسوب می‌شوند، افزود: متأسفانه در انتهای دولت دهم یک تفکر غلط در مورد ورود بی‌رویه و بدون محاسبه دام به جنگل انجام شد که این سیاست شتابزده پیامد‌های منفی زیادی را برای زیست بوم کشور به همراه داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح پیامد‌های منفی ورود بی رویه دام به جنگل، افزود: نبود جنگل یعنی سیل، فرسایش خاک، ضعیف شدن خاک و بسیاری پیامد‌های منفی دیگر که نباید یک لحظه از آن غافل بود.

+1
0
  

4 دیدگاه

  1. رضا می‌گوید:

    پس برای اون مردم و مسئولینی که دارن تو جنگل برج و ………………. می سازن و چه تصمیم می گیرید؟

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

    • امیر می‌گوید:

      این چه ربطی به ساخت وساز داره دوست گرامی؟ یعنی چون ساخت وساز غیر مجاز هست دام هم باید در جنگل بماند؟!!! من متعجم از بعضی اظهارات دوستان.

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 4

  2. رضا می‌گوید:

    اینا همش بهونه رای خارج کردن دامداران از جنگل و ساخت ویلا بجای اونه

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 2

  3. سعید هاشمی می‌گوید:

    منم متاسفانه موافقم
    دولتمردان ما تغییر نمیکنن بلکه تبدیل میشن برا همینه تو هیچ چیز پیشرفت نمیکنیم
    یارو امسال وزیره سال دیگه رییس فلان سازمان و سال دیگه هم میشه نماینده مجلس
    خب همچین کسی رو یه بچه ۴ ساله هم میتونه بفهمه هدفش از این همه خود شیرینی چیه

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>