درگیری شکارچیان غیرمجاز با محیط بانان و کشف لاشه پنج راس کل و بز وحشی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: محیط بانان استان قزوین در جریان دو عملیات جداگانه دو شکارچی غیرمجاز را دستگیر و لاشه پنج راس کل و بز وحشی را کشف و ضبط نمودند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست قزوین در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست سرمحیط بانی الموت شرقی در جریان گشت و کنترل در ارتفاعات یالان دو نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر نمودند.

از این متخلفان لاشه دو راس کل وحشی ۲ و ۳ ساله، دو قبضه سلاح شکاری و سایر دوات شکار کشف و ضبط گردید.

علی فرهادی افزود: همچنین در جریان عملیات دیگری نیروهای یگان محیط زیست قزوین ۴ شکارچی غیرمجاز را شناسایی و ردیابی نمودند. در جریان این عملیات متخلفین پس از ایجاد درگیری فیزیکی با محیط بانان با بجا گذاشتن لاشه و ادوات شکار و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.

از این گروه از متخلفین دو دستگاه موتورسیکلت هوندا و لاشه ۳ راس بز و بزغاله وحشی کشف و ضبط گردید. تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری متخلفان ادامه دارد.

+8
-3
  

18 دیدگاه

  1. محیط بان می‌گوید:

    امیدوارم هر چه سریعتر سارقان طبیعت شناسایی و به پنجه قانون سپرده شوند دست محیط بانان هم درد نکنه

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 3

  2. مجتبی می‌گوید:

    اصلا دیگه چی از حیات وحش توی ایران مونده که در یک روز ۵ تا کل و بز بکشن!
    دیگه میخوان حیات وحش چه روزی رو به خودش ببینه که به خودشون بیان؟
    اون آقایی که میره از سدسازی ها دیدن میکنه باید ببرنش اینجاها که اینقدر دارن حیوانها رو میکشن، اصلا به دیدش هم نمیاد فقط بلدین برین با ماشین سر سد سازی

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

  3. سجاذ می‌گوید:

    امیدوارم فرهنگ سازی بشه.باید رو فکر مردم کار کرد.وگرنه همینه.مردم ما به زور کاری انجام نمیدن.باید همه جا هر کسی که دوستار حیات وحشه میره کار کنه.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 1

  4. امیر می‌گوید:

    با تشکر از محیط بانان که در هر شرایطی به وظایفشان عمل می کنند.
    قانون باز دارنده نیست.مسوولین چرا صدای ناله مردم وحیات وحش را نمی شنوید؟

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

  5. رضا می‌گوید:

    واقعا آقایان مسئول تا کجا ، هر وقت کامل نابود شد می خواین از خواب بلند بشین

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  6. سعید هاشمی می‌گوید:

    محدویت در درگیری با اشرار برای محیطبانها موجب تجاوز به طبیعت هست
    اگر محیطبانها اجازه تیر داشتن کسی به جودش اجازه تجاوز نمیداد

    داغ Thumb up 7 Thumb down 7

  7. با سلام و خسته نباشید خدمت همکاران عزیزم که به صورت شبانه روزی و با جان و دل و بدون چشم داشتی با کمترین حقوق که شامل تمام محیط بانان قزوین می باشد به وظیفه خود که همانا پاسداری از طبیعت می باشد عمل می کنند
    در رابطه با حقوق محیط بانان : نه تنها از اون ۷۰ درصد افزایش حقوق که حتی در رسانه ها اعلام گردید خبری نشد بلکه از اون ۳۵ درصد هم خبری نیست ازش ……
    ولی با این حال می توانم با افتخار اعلام کنم که بزرگترین متخلفین در این استان گرفته شده اند که بزودی شاهد خبرهای خوش در زمینه نحوه دستگیری متخلفین در همین استان قزوین برای اولین بار در ایران خواهید بود.(متعاقبا اعلام خواهد شد)
    با سپاس دست بوس تمام محیط بانان قزوین هستم

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 2

  8. شکارچی می‌گوید:

    آقایون اینا شکار کش هستند شکارچی نیستند . شکارچی رو با شکار کش مقایسه نکنید . یوسف می دوید و زلیخواه هم می دوید . ولی یوسف برای گناه نکردن می دوید و زلیخواه برای گناه کردن . شکارچی تفنگ داره ، شکار کش هم تفنگ داره . ولی شکارچی قانونمنده اما شکار کش نه . خواهشا” آقایون ( شرمنده خانومای ) نازک نارنجی نظر ندن سبک ترند .

    داغ Thumb up 11 Thumb down 17

    • امید می‌گوید:

      تو هم مثل همون ها هستی…فرقی نداری

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

    • امیر می‌گوید:

      عزیز من چرا مغلطه می کنید؟ یوسف می دوید و زلیخا هم می دوید؟!!!! به کار شکار و کشتارتون برسید. این دیگه چه تو جیهیه آخه؟!!!
      من متعجم از شما. شکارچی با شکارکش چه فرقی داره؟!! تو می زنی اونم میزنه. همتونم عین هم هستین. هر کدومتونم فکر می کنه این طبیعت ارث پدرشه. شما تنها جماعتی هستین تو دنیا که همتون از هم بدتون میاد می دونی چرا؟ من بهت می گم. از بس کارتون شنیع و قبیحه. هیچ توجیهی هم ندارید. هیچ چیزی برای گفتن در دست شما نیست. با هر کدومتونم که حرف زدم آخر الامر از استدلال کم آوردید و زدید به فحاشی و توهین. یوسف و زلیخا!!!!
      “خواهشا” آقایون ( شرمنده خانومای ) نازک نارنجی نظر ندن سبک ترند .”
      اسم خودتم گذاشتی مرد؟!!! خب از شما جماعت من که هیچ انتظاری نداشتم خوب شد بقیه هم دیدن طرز حرف زدن و فکر شما جماعتو. خانم ها نظر ندن؟!!! شما … تعیین تکلیف برای بانوان گرامی می کنید. خانم های فرهیخته ایرانی. قرن ۲۱ … به هم می بافید که آدم از هم زبان بودن با شما شرمش میاد. امیدوارم هموطن نباشی. تفنگ دستت میگیری میری تق و تق حیوون زبون بسترو میزنی بعد می گی من مردم؟!!! تو اصلا ببین تو رو تو جامعه مدرن با این افکارت قبول داره؟ بعد بریم سر جنسیتت.
      من از اون دوستمون که از من خواسته بودن ملایمتر بنویسم معذرت می خوام ولی نمیشود با این جماعت.

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 4

  9. سجاذ می‌گوید:

    شکارچی عزیز راست میگید ولی مثلا خود شما برید شکار یه گله کل ببینید میگردید دنبال بزرگترینش؟
    یا یه کل میان سالو میزنید؟ یا قرقاول بلند بشه نگاه میکنید نره یا ماده؟
    امروز وضع حیات وحش بحرانیه اگه همه همت کنن یه چند سال دست نگه دارن نسل این حیوونا بیشتر بشه بعد با مجوز برن شکار بهتر نیست؟
    من خودم اهل شکارم ولی الان چهار ساله اصلا طرفش نرفتم.
    یکم تحمل و صبر.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  10. احمد می‌گوید:

    آقای شکارچی مجوز شکار کل و بز چقدر خرج داره
    که بعضی افراد قانون رو زیر پا میزارن میرن شکار غیر مجاز

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

  11. امید می‌گوید:

    من تقریبا بی خیال شدم دیگه نمیخوام پیگیری کنم البته بعضی وقتها به سایت سر میزنم اما کامنت نمیدم… تا کی این اخبا رو بشنویم اصلا من یک سوال دارم میخوام بدونم چرا خدا جلوی این کثافت هارو نمیگیره… دیگه چی از این کشور مونده آخه به ما چه خودمون آنقدر بدبختی داریم که دیگه به این چیزها نمیرسه… وقتی توی یک روز ۵ تا کل و بز میزنن دیگه چی از شون میمونه… برای همین میگم باید پلنگها و یوز پلنگها برن به خارج از کشور واقعا تا ۲/۳ سال دیگه تکلیف پلنگ و یوز پلنگ چی میشه… جاده بافق کامل میشه… توی پارک کویر نفت پیدا میشه… این بیچاره ها نه جایی برای زندگی دارن نه چیزی برای خوردن…اونهایی که احساساتی میشن و میگن که این حیوانات میراث ما هستند باید بدونن که ببر و شیر هم میراث بودن… نمیشه نمیشه توی ایران نمیشه حفاظت کرد مردم ایران فرهنگ حیوان دوستی ندارند… خدارو شکر که من ۲ ماه دیگه برای همیشه دارم از این کشور میرم… ترو خدا قسمت میدم که کامل چاپ کن این آخرین کامنت من بود…خواهشا هیچ قسمتشو حذف نکن کامل چاپ کن…

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

    • سعید هاشمی می‌گوید:

      هیچوقت یه ماهی بارفتن به اقیانوس کوسه نمیشه داداش
      شما ایرانی هستی و هر جای دنیا هم باشی ایرانی میمونی
      بهتون پیشنهاد میکنم برای دفاع از حقوق و جان و مال و نوامیس خودتون تو ایران بمونید
      چون اون بیرون به شما به چشم میمون نگاه میکنن
      اونا میگن یه میمون که اسکیت بازی میکنه
      باعث شادی ما میشه
      اما خودش اصلا نمیفهمه چیکار داره میکنه
      میخوای بری موجب شادیشون بشی؟

      موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

  12. مجید می‌گوید:

    تا فرهنگ ما درست نشه هیچ کدوم از این مسائل حل نمیشه.ما فرهنگ برخورد با همنوعانمون ،هموطنانمون و درست اجرا نمیکنیم چه برسه به فرهنگ برخورد با حیوانات.اگر همه به این فکر کنن که اون حیوون هم یه جون داره مثل انسان و اون هم حق داره زندگی کنه کار به اینجا نمیکشید.وای از فرهنگ عقب افتاده که متاسفانه اگر همه دست به دست هم بدن که درستش کنن هم عمر ماها کفاف دیدن داشتن فرهنگ خوبو تو این مملکت نمیده.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  13. فرشید می‌گوید:

    خداقوت محیط بانان عزیز ، کاش قبل از شکار دستگیر می شدند

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  14. شکارچی زیاران می‌گوید:

    باسلام این افراد به قول داداشمون شکارکشن. حساب اینا که بزو بزغاله کشن باشکارچیا جداست. مرد اون کسی هست که بره کل بزنه والا زدن بز بزغاله کاری نداره. من بعنوان یه شکارچی کوچیک از همه شکارچیا که میدونم بدون استثنا شکار غیر قانونی میرن چون تو این ارگان محیط بانی چیزی به اسم شکار قانونی وجود نداره از زدن بز بزغاله ها خودداری و جلوگیری کنن و خواهش از کسانی دارم که به شکار علاقه ندارن راجع به شکارچیا موضع تند نگیرن.
    مقصر این درگیریها به نظر شما چی ….به نظر من محدود کردن بیش از حد و صدور پروانه برای خارجیهاست که مسئولین متاسفانه اسم ملی رو میارن وسط در صورتی که به نظر من یک ارگان شخصی شده یه نگاهی هم باید به شکارچیا کرد و یه حق کوچکی هم برای اونا قائل شد

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>