سایت رسمی هفتمین جشنواره حفاظت از یوزپلنگ آسیایی رسما آغاز به کار نمود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سایت رسمی هفتمین جشنواره حفاظت از یوزپلنگ آسیایی رسما کار خود را آغاز نمود. در این سایت که به همت دبیرخانه هفتمین جشنواره حفاظت از یوزپلنگ آسیایی طراحی شده است، آخرین اخبار درخصوص یوزپلنگ در ایران، ویژگی های یوزپلنگ، برنامه های این مناسبت و غیره اطلاع رسانی می شود. همچنین در بخشی از این سایت نظرات کارشناسان، هنرپیشگان و ورزشکاران درخصوص لزوم حفاظت از یوزپلنگ آسیایی منعکس خواهد شد.

شهریور ماه هر سال برای علاقمندان و فعالان محیط زیست یادآور روز یوزپلنگ است که برگزاری آن از سال ۱۳۸۶ آغاز گردیده است. در این سال، روز نهم شهریور ماه به عنوان “روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی” انتخاب شد تا دوستداران حفظ محیط زیست این مرز و بوم با انجام فعالیت های نمادین و معرفی یوز، سعی در حفظ این گربه سان در حال انقراض بنمایند.

در نهم شهریور سال ۱۳۷۳ یک یوز ماده که به همراه سه توله اش برای خوردن آب به نزدیکی شهر بافق آمده بودند مورد حمله چند فرد غیربومی با چوب و سنگ قرار گرفتند. در این ماجرا دو توله یوز کشته شدند، ماده یوز زخمی فرار کرد و تنها یک توله توسط محیط بانان نجات یافت که با نام ماریتا تا سال ۱۳۸۲ در پارک پردیسان تهران زندگی می کرد.

+2
0
  

3 دیدگاه

  1. سجاذ می‌گوید:

    با تشکر از همه دوستاران حیات وحش مخصوصا یوزپلنگ محبوب ما ایرانیا که تمام مردم قلبشون برا این حیوان دوسداشتنی میتپه.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  2. سجاذ می‌گوید:

    امیدوارم جاده بافق وتکثیر کوشکی و دلبر در اولویت این برنامه باشه

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

  3. سعید هاشمی می‌گوید:

    شما نمیخواد برید جشنواره بزنید الکی پول خرج کنید
    همین پول رو برید یه سایت بزنید برا کوشکی و دلبر یا برید به داد بافق برسید
    یا حد اقل برید چهارتا نیروی متخصص استخدام کنید شبانه روز مواظب یوزها باشن

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>