عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست عامل انقراض گونه های نادر جانوری

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در حفظ و نگهداری از گونه‌های نادر جانوری، گفت: ناکافی بودن جرایم برای شکارچیان از دلایل عمده شکار گونه‌های نادر جانوری است.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه کشور ما از نظر گونه‌های جانوری و گیاهی جز ۵ کشور برتر دنیا بود، افزود: به نظر می‌رسد امروزه به دلیل بی‌توجهی به گونه‌های نادر جانوری و گیاهی، در رده پایین‌تری نسبت به قبل قرار داریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نسل بسیاری از گونه‌های ما در حال انقراض است که در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست باید مردم را همراه خود کند زیرا اگر به نظارت دولتی اکتفا کنیم باز هم شاهد انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی در کشور خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه در جهت حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی کمک مردم بسیار ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست همواره با بهانه‌ جویی معتقد است که نیروهای کمی در اختیار دارد، درحالی که این داستان‌ها تکراری است و باید این سازمان مردم را همراه خود کنند تا آنها حافظان گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی باشند.

لاهوتی، با یادآوری اینکه نظارت‌ها نباید معطوف به نظارت‌های دولتی باشد، یادآور شد: در همه جای دنیا، کشورهایی که به عنوان حافظان محیط زیست شناخته شده‌‌اند به دلیل همراه کردن مردم در حفظ و نگهداری گونه‌های جانوری توانسته‌اند موفق عمل کنند. این درحالی است که سازمان حفاظت محیط زیست طی چند سال اخیر با عملکرد ضعیف خود باعث انقراض بسیاری از گونه‌های نادر جانوری شده است.

وی، با انتقاد از وضعیت نامساعد محیط‌بانان، افزود: شرایط نامساعد محیط‌بانان از لحاظ حقوق و مزایا تاثیری مستقیمی در کم‌کاری محیط‌ بانان دارد و همین امر باعث شده تا این افراد نتوانند به درستی وظایف خود را انجام دهند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نهم، ناکافی بودن جرایم برای شکارچیان غیرمجاز را از دلایل عمده شکار گونه‌های نادر جانوری خواند و یادآور شد: متاسفانه این جرایم‌ها به دلیل ناکافی بودن، بازدارنده نیست و همین امر باعث شکار بیرویه گونه‌های کمیاب جانوری و گیاهی می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تجدیدنظر در قانون مربوط به محیط‌ بانان، افزود: بسیاری از محیط‌ بانان نسبت به نبود امنیت شغلی خود معترض هستند، بنابراین مجلس درصدد است تا در قانون جدید مربوط به محیط‌ بانان، امنیت شغلی آنها را درنظر بگیرند تا این افراد نسبت به شغل خود حس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

+6
-100
  

5 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    خدا کنه یکی پیدا بشه که محکم وایسه پای کارو قوانینو اصلاح کنه!!!
    یه گوسفند یک میلیونه یه پلنگ ۵میلیون!!!!!!
    هرجا دنیا این قانون مارو بفهمن برامون لوح تقدیر میفرستن!!! اسممونم توی کتاب گینس به عنوان انسانهای اولیه قرن بیست و یکم ثبت میکنن!!!

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. امیر می‌گوید:

    خدا خیرت بده اگه به حرفات عمل کنی

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  3. مجتبی می‌گوید:

    با حرف زدن هیچی درست نمیشه فقط فقط فقط باید کسی سر این میز محیط زیست بشینه که کارش رو بلد باشه.
    مجلس میتونه جلوی این بی عدالتی به محیط زیست رو بگیره و کاری کنه که ایران بشه قطب گردشگری محیط زیست و حیات وحش بجای اینکه مجوز شکار بدن

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  4. محیط بان می‌گوید:

    خدائیش ما که خسته شدیم از این همه وعده ی تکراری . راحتتریم که هیچی نگین

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  5. توحید می‌گوید:

    خداییش حقوق محیط بانان کمه

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>