صدور بخشی از پروانه‌های شکار به «کانون شکار و تیراندازی» محول شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از سبزپرس، با تصمیم کارگروه کارآفرینی و واگذاری خدمات زیست محیطی به بخش غیر دولتی،‌ سازمان محیط زیست در یک اقدام پرسش برانگیز صدور بخشی از پروانه های شکار و صید را به «کانون شکار و تیراندازی» واگذار کرد.

این تصمیم اخیرا در “کارگروه کارآفرینی و واگذاری خدمات زیست محیطی به بخش غیر دولتی” به ریاست «محمد نوری‌امیری» معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اتخاذ شده است.

به موجب این تصمیم صدور بخشی از پروانه های شکار و صید حیات وحش، به بخش خصوصی یعنی کانون شکار و تیراندازی ایران واگذار شده است.

در همین حال گزارش ها حاکی است صدور پروانه های شکار تنها یک بند از مجموعه اموری است که سازمان محیط زیست به این گروه غیر دولتی تفویض اختیار کرده و گفته می شود واگذاری محدوده های قرق اختصاصی به این گروه بخش دیگری از اموری است که قرار است به کانون شکار و تیراندازی ایران واگذار شود.

یک منبع آگاه در سازمان محیط زیست در این مورد به سبزپرس گفت: صدور پروانه های شکار از وظایف ذاتی و قانونی سازمان محیط زیست است که حالا این را هم به بخش خصوصی که از شکارچیان هستند واگذار کرده است و همین امر موجب نگرانی می شود تا حیات وحش کشور بیش از پیش در مخاطره قرار گیرد چرا که از این پس این شکارچی ها هستند که در این مورد تصمیم گیری خواهند کرد.

وی افزود: به موجب این تصمیم نامه سازمان محیط زیست مدعی است تنها صدور پروانه های صید آبزیان، و شکار جانوران زیانکار و پرندگان را به کانون شکار واگذار کرده است و این تصمیم نیز در راستای ماده ۲۲ قانون مدیریت خدمات کشوری اتخاذ شده است.

واگذاری امور صدور پروانه های شکار و صید به کانون شکار و تیراندازی در حالی رقم خورده که این گروه سالهاست در صدد دریافت قرق های اختصاصی حتی در محدوده پارک های ملی کشور از سازمان محیط زیست بوده و نخستین اقدامات برای جلب توجه سازمان محیط زیست در این مورد در دوران حضور فاطمه واعظ جوادی بر مسند ریاست سازمان محیط زیست رقم خورد.

کانون شکار و تیراندازی ایران تاکنون بارها درخواست واگذاری محدوده قرق در پارک ملی توران و برخی مناطق دیگر کشور را مطرح کرده و همواره از اینکه سازمان به درخواست آنها پاسخگو نبودند گلایه داشتند اما حالا با پایان یافتن دولت دهم، اختیار صدور بخشی از پروانه های شکار و صید هم به این گروه غیر دولتی متشکل از شکارچیان واگذار شده است.

+169
-25
  

18 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    یعنی از فردا ال فاتحه
    این سازمان بوق اصلا بخاطر چی تشکیل شده به خاطر نابودی یا حفاظت؟

    داغ Thumb up 7 Thumb down 6

  2. محسن می‌گوید:

    هر دم از این باغ بری می رسد…

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

  3. رضا می‌گوید:

    مثل اینکه این دولت کمر به نابودی حیات وحش بسته با این کار. ما زیانکاریم یا حیات وحش. ما باعث شدیم با بی فکری و ساخت و سازهای غیر منطقی فاصله بین حیوانات شکارچی و علف خوار مثلا گراز انداختیم و امروز هم یوز و هم پلنگ دارن از گشنگی نابود می شن هم دیگر ۴ پاها بدست ما. این یعنی بدبختی ما ایرانی ها با این مسئولین.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 4

  4. محیط بان می‌گوید:

    واقعا که متاسفم
    البته خوشبختانه تا چند روز دیگه مجموعه سازمان عوض میشه و این موضوع نیز قطعا کان لم یکن خواهد شد

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  5. رضا می‌گوید:

    یدفه دولت بگه شکار همه جا آزاد نابود کنیم اینقدر اعصاب خودمونو خورد نکنیم.گوش شنوایی که وجود ندارد.

    داغ Thumb up 5 Thumb down 4

  6. احمد می‌گوید:

    اینم از دولت تدبیر وامید

    داغ Thumb up 6 Thumb down 7

  7. سعید هاشمی می‌گوید:

    اقا جان مسخره کردید ؟ کی این طرح رو داده اخه
    کانون تیر و تفنگ چی میدونه نسلهای در خطر انقراض یعنی چی؟
    اونها تنها افتخارشون هدمانها و عکسهای شکار هست
    همینطور پیش بره شکار بعدی خودتی آقای رییس ….
    هدمانتم در اداره تون میزنن

    داغ Thumb up 3 Thumb down 6

    • محمد می‌گوید:

      جناب هاشمی ؛ با عرض سلام و خسته نباشید.
      خواستم این مطلب رو به شما و بقیه دوستان یادآوری کنم که بنیانگذاران اصلی همین سازمان حفاظت محیط زیست شکارچی ها بودند. لطفا کمی مطالعه بفرمایید بعد در مورد کانون نظر بدید. ( از شما یکی واقعا بعیده)
      یاعلی

      پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 1

  8. فرشید می‌گوید:

    واقعا خسته شدم این دیگه آخر کج فهمی است . نمی دونم چه کار کنم اگه اینجوری پیش بره سکته رو زدم از دست اینا !
    منی که دانشجوی محیط زیستم و از جیب خالی خودم برای آگاهی دانشجویان مطالب جمع میکنم و اونا رو با هزاران خواهش و تمنا از ریاست دانشگاه موافقت میگیرم که به بازدید ببرم دیگه با این خبر ها و با این مسئولان نمی تونم پاهای خسته ام رو به سوی صیانت از محیط زیست حرکت بدم .
    گاهی فکر میکنم که پول جمع کنم از این کشور برم یا لااقل رشته ای که تمام زندگیمه رو عوض کنم .
    خدایا کمک کن

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  9. توحید می‌گوید:

    از کودکی عاشق طبیعت بودم.جدیدا دارم از حال محیط زیست حالت افسردگی میگیرم. خدایا راه درست رو به این انسانها یاد بده

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 2

  10. اکبر می‌گوید:

    تجربه ثابت کرده بخش خصوصی عملکرده بهتری داشته تا دولت البته من از علکرد و مدیریت کانون شکار و تیر اندازی اطلاعی ندارم اما میدانم تمامی مصیبتها اززمانی شروع شد که بخش خصوصی منحل و به سازمان محیط زیست تحویل داده شد و تمامی زحمات کانون که پایه گذار مناطق قرق شده و حفاظت شده بود به باد رفت.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

  11. سجاذ می‌گوید:

    مناطقو بدید بخش خصوصی.هم پول بهتری برا حفاظت میده هم منطقه رو مثل خونه خودش حفظ میکنه.رقابتی کنن و خصوصی.کاش یه نفر بیاد درک کنه این حرفارو.اگه خدا بخواد.

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  12. موحدی می‌گوید:

    درود خدمت دوستان عزیز
    ناراحت نشید، جوش هم نیاورید!؟
    به نظر بنده اتفاقا بهترین کار را انجام داده اند یعنی کار را به دست کاردانش سپرده اند، البته باید بگم ای کاش تمام پروانه های شکار را به کانون می سپرند تا بتواند اصولی و بجا مدیریت و برنامه ریزی کند، نکته >>>(منظور از بخشی از پروانه های شکار یعنی پروانه شکار گراز را می گویند، خیلی به خودتان سخت نگیرید.)
    در جواب آقا رضا جمله ای از جناب کنت وات میگم که میفرماید: گونه ای که همه چیز را در اطراف خود از بین می برد بدون شک تخم نابودی خود را کاشته است.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 5

  13. شکارچی می‌گوید:

    چه شود !!!!!!!!!! هرکی پارتی داشته باشه پروانه میگیره و به جای ۱ دونه ، ۲-۳ تا میزنه ( به چشم دیدم ) .

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  14. دوستدار محیط زیست و شکارچی قانونمند می‌گوید:

    اقایون هر کاری را اگه درست و منطقی انجام بدهیم خوبه در دنیا اینجور عمل کنیم درسته مثل بعضیا … نه اینکه چشم محیط زیست به روی صنایع مخرب محیط زیست بخاطر پول کثیف بسته باشه اون وقت شکار یک حیوان رو نابودی محیط زیست بدونیم سری به رودخونه شور اتوبان تهران – ساوه بیندازید لطفا ماسک همراه داشته باشید بعد نظر بدید دوستان طبیعت ایرون . مشت نمونه خرواره …..

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  15. آستارالی می‌گوید:

    باید خدمت مخالفان این طرح عرض کنم ” آقایون مطمئن باشید که شکارچی واقعی در وهله اول حافظ محیط زیست است نه شکار کش خیالتان راحت اگر صدور پروانه های شکار رو به شکار چی های واقعی واگذار کنن وضعیت از اینی که هست بهتر میشه

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>