اعتراض فراکسیون محیط زیست مجلس به واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: رییس فراکسیون محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی معتقد است که واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی نوعی بدسلیقگی بوده و باید بررسی های لازم در مورد این منطقه حفاظت شده صورت گیرد.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی گفت: این جزیره جزو مناطق حفاظت شده، طبیعی، بی‌بدلیل و بی‌نظیری است که در کشور ما شاید مشابهی مانند آن وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی آن هم با این عجله در آستانه تشکیل دولت جدید که هنوز ریاست سازمان محیط‌ زیست مشخص نیست نوعی بدسلیقگی است و ای کاش اجازه داده می‌شد دولت جدید مستقر شود بعد در این مورد تصمیم‌گیری می‌شد.

این عضو فراکسیون محیط‌ زیست با بیان اینکه ما هم اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده‌ایم گفت: البته اعتراضات فراکسیون محیط‌ زیست تنها راجع به آشوراده نیست بلکه مسائل دیگری نیز در حوزه محیط‌ زیست وجود دارد. همچنین برکناری چند مدیر در یکی دو هفته اخیر اتفاق افتاده و خیلی پسندیده نیست و جامعه هم تایید نمی‌کند.

تابش تاکید کرد: در مورد واگذاری جزیره آشوراده باید کار کارشناسی و دقت بیشتری صورت گیرد، البته فراکسیون‌ محیط زیست پیگیر مسائل حوزه مربوطه خود می‌باشد.

+3
0
  

3 دیدگاه

  1. توحید می‌گوید:

    من نمیفهمم.مگر در قانون برای چنین مناطقی مصوبات جدی نداریم .پس چرا اینطوری ؟ سر مردم رو کلاه نذارید

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  2. امید می‌گوید:

    نمیدونم چرا روحانی رئیس جدید رو معرفی نمیکنه…

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  3. ایمان مهدی زاده می‌گوید:

    سال ۱۳۸۴ مهندس یزدان پناه رییس بازرسی ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست با یک سری از دوستان اصلاح طلب دیگر قصد داشتند این جزیره را به زون تفرجی تبدیل کنند. درست روزهای آخر دولت اصلاحات بود. بعد از روی کار آمدن دولت نهم این پروژه منتفی شد.
    دوباره این دولت دهم بود که در آخرین روزها جزیره را واگذار کرد. واقعیت این است که نه کسی دلش برای ماهیان خاویاری می سوزد نه محیط زیست نه محلی های بیکار و فقیر که اغلب اهل تسنن هستند. چپ و راست دلشان برای جیب خودشان می سوزد. در حوزه محیط زیست مصادیق فراوانی در دست است که یکی یکی می توانم نام ببرم.
    بیاییم جای آشوب و بلوا با ارزیابی و مطالعه علمی و منطقی گام در راه توسعه پایدار بگذاریم و وطنمان را آباد کنیم. از منافع شخصی بگذریم و منافع ملی را مقدم بدانیم. دیگر وقت موضع گیری های بچگانه و مخالفت ورزیدن های عجولانه برای کم کردن روی حزب مخالف نیست. وقت اقدام برای آبادی است.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>