توضیحات مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در مورد جاده سازی در منطقه گلول و سرانی و استعفای کارشناس این اداره در اعتراض به تخریب های صورت گرفته

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در مورد استعفای یکی از کارشناسان این اداره در اعتراض به تخریب های صورت گرفته در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی به پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: اساسا تا این لحظه از طرف آقای گردمردی استعفایی تحویل این اداره نشده و ایشان صرفا ۳ روز مرخصی اخذ نموده است.

مهندس آبسالان افزود: این کارشناس به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی قادر به ادامه همکاری با محیط زیست خراسان شمالی نیست و به همین دلیل از مدتها قبل تقاضای خود برای انتقال به استان البرز را اعلام نموده است.

وی استفاده از نام محیط بان شهید سعید پرهام برای دستیابی به اهداف و حل مشکلات شخصی با بهانه تخریب در منطقه سرانی را نوعی سیاه نمایی خواهند و اظهار داشت: اگر هدف آقای گردمردی اعتراض به تخریب ها بود ۳ ماه قبل که جاده سازی در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی آغاز شده و ایشان نیز جهت سرشماری حیات وحش در منطقه حضور داشتند چرا هیچ اعتراض و حتی گزارشی در این زمینه ارائه نمودند.

مهندس آبسالان در مورد تخریب های صورت گرفته در منطقه حفاظت شده گلول و سرانی گفت: مراتب اعتراض و مخالفت این اداره به ساخت جاده مرزی در این منطقه به استانداری خراسان شمالی و سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شده است، البته این جاده مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد ولی در مورد طول، عرض و حجم خاکبرداری در این جاده باید تجدید نظر صورت بگیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: این جاده صرفا جهت استفاده نیروهای هنگ مرزبانی در طول نقطه صفر مرزی احداث می شود و اجازه عبور و مرور همگانی در آن داده نمی شود.

+23
-44
  

45 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    این مسئولین ما تا فهمیدن یکی حرف حق گفت یا داره از حق مردم دفاع میکنه لقب دروغگو بهش میدن
    تا دیروز حرف نزیدی حالا که شبکه ها دارن این خبر رو انعکاس میدن امدی برای سخنرانی
    امروز جاده نظامی حساب میشه فردا برای ترانزیت کالاها به خارج کشور مورد استفاده قرار میگیره
    مسئولین فقط به فکر تخریب هستن اصلا براشون هم مهم نیست چه بلایی سر این همه زیستگاه حیوانات وحشی میاد یا چقدر درخت خراب میشه شما بشینید سر اون میز تا روسای شما ازتون نارحت نشدن مردم دل سوز محیط زیست به درک

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 3

    • فرهاد می‌گوید:

      جاده ای که در این منطقه زده شده است یک پروزه امنیت ملی است و در کشوری که امنیت نباشد محیط زیست به چه دردی میخورد. بنده کاملا در جریان این جاده هستم و در سال ۹۱ زمانی که لودرها در حاشیه این منطقه در حال کار بودند موضوع را کتبا به سازمان اعلام نمودیم. موضوع حرف زدن یک مسئول نیست مهم این است که این جاده حدود ۳ ماه قبل وارد منطقه شده و تمامی پرسنل این اداره در جریان هستند و چون یک مسله امنیت ملی است از سازمان محیط زیست پیگیری میگردد. لذا بخاطر فشار به مدیر مجموعه جهت قبولی انتقالی به استان البرز این فرد بازیچه دست تعدادی از همکاران خود شده است و به بهانه تخریب و خون شهید به دنبال این است تا از این طریق بتواند خود را منتقل نماید.

      داغ Thumb up 8 Thumb down 11

      • مجتبی می‌گوید:

        امنیت ملی یعنی که به امنیت شهروندان در ایران و خارج کشور توجه کنند.
        انشالله که جلو این جاده رو بگیرند و اگر نگرفتن شما نگاه کنید تا چند سال دیگه راه آهن از کنار این جاده کشیده میشه یا نه ببینید کالاها از این جاده ترازنیت میکنند یا نه
        توی ایران قدرت و پول حرف اول رو میزنه حالا هر کسی میخواد باشه من باشم یا شما.

        پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  2. حامد می‌گوید:

    بعضی از آدمها برای حفظ میز و موقعیتشون دست به چه دروغهایی میزنند. متاسفم آقای آبسالان.

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 3

  3. احمد می‌گوید:

    اینا رو میگن تا از سرشون بگذره بعد مثل پارک ملی گلستان ۵٠متر عرض جاده میشه و پر ماشین و تصادف با حیوانات

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

  4. فرشاد می‌گوید:

    من یکی از دوستان آقای مهندس گردمردی هستم. ضمن تماسی که با ایشان داشتم موضوع استعفا را تایید نموده و اعلام مرخصی ۳ روزه را تکذیب کردند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 3

    • فرهاد می‌گوید:

      این آقا نیز در سالهای قبل بدون اجازه اداره را به مدت یک ماه ترک کرده اند و در آن زمان که داشت اخراج میشد همین آقای آبسالان به دادش رسیدن و این فقط یک بهانه است برای انتقالی.

      داغ Thumb up 7 Thumb down 11

      • محیط بان خراسان شمالی می‌گوید:

        آقا قنبر ببخشید فرهاد جان همه میدونن که …، انصاف داشته باش. خودت خوب میدونی آبسالان خودشه و حفظ پستش.

        پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 1

        • فرهاد می‌گوید:

          آقای قنبرک خوشمزه کسی منکر خصوصیات مدیر کل شما نیست ولی انصاف در این است که جنابعالی دارید از این اب گل الود ماهی میگیرید و گذشته را فراموش کریدید …

          موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 4

  5. سجاذ می‌گوید:

    اینم توجیه آقا. اینم حل شد. کلا ما ایرانیا توی سفسته استاد هستیم. آفرین آقای مدیر. ما یکی از بحثامون تخریب درختا بود دیگری پایمال شدن خون شهید. حالا شما میگیم برای عبور هنگ مرزیه؟ جاده گلستان عرضش ۸ متری بود به مروره زمان شد ۵۴ متر!!!!!!
    لازمه از گردمردی به خاطر این کار شجاعانه کمال تشکرو بکنم. خدا پشت و پناهتان

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

  6. صادق می‌گوید:

    تا اوضاع بدین نمط است :” گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آنچه ره به جایی نبرد فریاد است”
    به امید نابودی کامل حیات وحش و محیط زیست.!!!!!
    برادران بیخودی خودتون رو خسته نکنید. به خدا از وقتی که اخبار دیده بان رو روزانه مطالعه میکنم ناراحتی روحی گرفتم. هیچ کاری از دستم بر نمیاد جز اینکه بشینم و غصه بخورم. فقط کسایی مثل این آقای آبسالان به درد چنین پستهای دولتی میخورند که چشمشون رو رو هر موضوعی ببندند و به سادگی ازش رد بشن. آخ اگه من رییس سازمان محیط زیست بودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 3

  7. توحید می‌گوید:

    آبسالان دیگه آخرای مدیریتشه

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 4

  8. خدایا گناهمان چیست که در ابن مملکت چشم به جهان گشودیم ؟ هر روز تخریب هر روز کشتن حیوانات بیچاره

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 1

  9. احمد می‌گوید:

    دیگه محیطی نمونده که بشه حیوانات توش زیست کنن

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 3

  10. اسکندر گردمردی می‌گوید:

    جناب آقای آبسالان
    لازم میدانم مطالبی به شرح زیر یادآوری کنم. امیدوارم انکار نفرمایید:
    - در سرشماری بهاره گلول سرانی، آقای شکاریان معاون نظارت و پایش منصوب جنابعالی ، دقیقا در همان مسیر احداث جاده، به سرشماری حیات وحش پرداختند ولی ایشان چه اعتراضی کردند.؟؟؟ (فرمهای سرشماری موجود اند) – ما بارها این موضوع را از طریق رسانه های محلی پیگیری کردیم و آقای دکتر آزادبیگی(فعال محیط زیست) شاهد بودند که چندین بار برای همین موضوع با کوهنوردان و طبیعت دوستان چاره اندیشی کردیم و نتیجه اش را در روزنامه خراسان شمالی مورخ نیمه ی مردادماه ملاحظه فرمودید. – اظهارات ضد و نقیض و البته عجولانه شما در آن روزنامه، همگان را آگاه ساخت که کوتاهی از چه ناحیه ای بوده است. جنابعالی حتی مکاتبات شهرستان مربوطه در این زمینه را هم بایکوت نمودید و کارشناسان سازمان مرکزی از این تخریبات بی اطلاع بودند.گفته بودید هیچ درختی قطع نخواهد شد و ای کاش اینگونه بود. حال چه شده که اکنون یادتان آمده اعتراض کنید. همان ابتدای کار بالغ بر ۱۰۰ اصله درخت تنومند ارس ریشه کن شده بودندو شما مطلع بودید ولی ماموریت برخی کارشناسان به منطقه مزبور را غدغن کردید و هر که حتی در ساعات غیر اداری به منطقه گلول می رفت به چهارمیخ کشاندید – ای کاش شما به یادداشت آقای محمد درویش در خبرآنلاین توجه می کردید و کار به اینجا نمی رسید که جاده به داخل جنگلهای ارس سرایت کرده است و کار از کار گذشته است. اگر مجموعه ی همین اعتراضات نبود لابد قضیه را لاپوشانی می کردید مثل احداث کانال و جدایی زیستگاه آهوان پارک ملی سالوک. – آقای آبسالان، رویکرد شما، تعامل بیرونی برای تقابل داخلی بود.

    پر طرفدار Thumb up 37 Thumb down 4

  11. اسکندر گردمردی می‌گوید:

    از شما دوستان بخاطر اطاله کلام عذرخواهم
    شنیدم که در یکی دو روز گذشته حدود بیست نفر از همکاران که همگی از کارشناسان کلیدی و وزنه های سنگین اداره کل محیط زیست خراسان شمالی بشمار می آیند در نامه ای با تقاضای انتقالی دستجمعی به استان دیگری، اعتراض خود را به عملکرد آقای آبسالان نشان دادند. ولی موضوعی که از شنیدن آن متاثر شدم آن بود که بدستور آقای مدیر کل سایت سبزپرس فیلتر شده و همکاران نمیتوانند از داخل اداره به این سایت دسترسی داشته باشند و سامانه تلفن داخلی با سازمان مرکزی MPLS که تنها ارتباط آسان ما با کارشناسان سازمان بود نیز قطع شده است. باعث تاسف است.

    پر طرفدار Thumb up 29 Thumb down 3

  12. فعال محیط زیست می‌گوید:

    واقعا متاسفم برای همچین مسئولینی که تا به بن بست میرسن به خاطر اشتباهاتشون همه رو متهم به دروغ می کنند. خوب قبول کن آقای مدیر کل.اشتباه کردی دیگه.

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  13. شفایی می‌گوید:

    یه مدت کوتاه این مسیر رو متوقف کنید و بعداز ناک اوت شدن خیلی از مدیران، میشه چاره اندیشی کرد. اینا روزای آخر هرکاری میکنن که میزشون رو ازشون نگیرن. درود بر هرچی مرده، مخصوصا آقای گردمردی.

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

    • امیر می‌گوید:

      شفایی عزیز آبسالان تا اونجایی که من می شناسم و می دونم مدیر شریفیه و از خانواده محیط زیسته.احتمالا تحت فشار بوده و گر نه کدوم مدیر کلی راضی به نابودی منطقش می شه.تو کشور ما متاسفانه خیلی از مسایل در پس پرده باقی می مونن و ما در نهایت نمی تونیم حقیقت مطلب رو بفهمیم

      داغ Thumb up 5 Thumb down 11

      • شکاربان می‌گوید:

        امیر عزیز،یا شما آقای حسین آبسالان راخوب نمیشناسید یا من نمیتونم منظور شما را از مدیر شریف درست درک کنم چون آنچه از …مدیریت در ایشان دیده شده ،استفاده ابزاری او از خانواده محیط زیست بعنوان نردبان ترقی خود بوده است.

        پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  14. محمد حسین می‌گوید:

    جناب آقای مهندس گردمردی.شهامت شما باعث افتخار ما پرسنل اداره کل است. لازم به ذکر است ۶۰درصد از پرسنل اداره کل در حمایت از اقدام شجاعانه شما درخواست انتقال از اداره کل محیط زیست خراسان شمالی را مطرح کرده اند.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 2

  15. توحید می‌گوید:

    برو آبسالان. ما تو رو نمیخوام. برو تا … بیشتر از این در نیومده

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

  16. توحید می‌گوید:

    اسکندر گردمردی باید رییس محیط زیست خراسان شمالی بشه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 5

    • مهری می‌گوید:

      دوست عزیز، مثل اینکه تازه اومدید ایران…
      پیش بینی می کنم با استعفای آقای گردمردی موافقت بشه و یا ایشون رو به یک استان محروم تبعید می کنن تا دیگه صداش در نیاد.

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

  17. شکاربان می‌گوید:

    جناب آقای فرهاد! احتمالا شما از متنعمین مدیر کل هستید که اینگونه از اقدامات ایشان حمایت میکنید. متاسفم آقای آبسالان!

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  18. محیط بان خراسان شمالی می‌گوید:

    آقای آبسالان خودت خوب میدونی که در اندازه های یک مدیر نیستی… همه میدونن که تمام محیط زیست را فدای حفظ سمتت میکنی.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 1

  19. توحید می‌گوید:

    آقا فرهاد امنیت یک مملکت فقط امنیت ملی نیستش.آیا برای امنیت ملی تنها راه خراب کردن محیط زیسته ؟ یعنی هیچ روش دیگری نیست ؟

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  20. توحید می‌گوید:

    آقا امیر وقتی یک مدیر وظیفه ای رو تقبل میکنه باید پاسخگوی حق مردم باشه.مدیر محیط زیست باید حافظ محیط زیست باشه.اگر توانایی مقابله نداشتی باید بری کنار. هر کاری پستی و بلندی داره . نباید به خاطر صندلی ریاست در برابر حق مردم سکوت کرد. آیا باید سکوت کرد ؟ این دنیا رو قصر در میری اون دنیا رو چه کار میکنی ؟ این راهش نیست

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  21. مهری می‌گوید:

    برای خود گوری در نظر گرفته ام. گوری در کنار گورستان درختان سرو کوهی گلول و سرانی. گوری در کنار محیطبان جوان.
    آقای مدیر کل محیط زیست، لطفا مجوز دفنم را صادر کنید

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 0

  22. همکار می‌گوید:

    آقای آبسالان در خصوص کانال آبرسانی چهار برج منطقه سالوک و جاده عشایری منطقه ساریگل توضیح بدهید که چه بر سر حیات وحش منطقه آمده است؟ اینها را هم انکار می کنید

    پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 0

  23. همکار می‌گوید:

    ضمن تبریک به تعصب جنابعالی نسبت به منابع و ذخایر ملی و کار خودتان استعفای شما ممکن است دل عاشقان به محیط زیست را بسوزاند ولی دل سازمان محیط زیست را نمی سوزاند چون آنها با وجود مطلع بودن از این گونه اقدامات آقای آبسالان که دفعه اول آن هم نیست چه اقدامی انجام داده اند مگر اتفاقاتی که در منطقه سالوک افتاد و کانال آبرسانی چهار برج احداث شد و به آهوهای منطقه آسیب رساند و همکاران سازمانی هم آن را دیدند چه اقدامی صورت گرفت.مگر ما کارکنان گروهی به سازمان در راستای اعتراض به عملکرد آبسالان سازمان نرفتیم چه اقدامی صورت گرفت

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  24. علیرضا می‌گوید:

    دروغگو دشمن خداست……..
    قوربونت برم خدا جون! تو چقدر دشمن داری!!!

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  25. توحید می‌گوید:

    این روزها در جای جای خراسان شمالی که روزگاری نه چندان دور، بهشت طبیعت دوستان ایران محسوب می شد، چشمه سارهایی که سال های پیش از این میزبان پرندگانی خوش الحان و رنگارنگ همچون سهره و کبک بود، اکنون به تلی از خاک مبدل شده است. هجوم سازه های بتنی، گریبان بسیاری از رودهای کوچک و بزرگ را گرفته و گویی آن ها را به بند کشیده است. هزاران قطعه ماهیان دریاچه سد «بارزو» گویا خودکشی دسته جمعی کرده اند و در دشت های فراخ استان، آهوانی سراسیمه از گلوله های شکارچیان به هر سو پناه می برند.

    بسیاری از زیستگاه های طبیعی جای خود را به معادن، باغ ها و جاده سازی داده اند. درختان کهنسال «ارس» گلیل هم خود را در برابر غول های آهنی نحیف می بینند و انگار استواری و مقاومت فراموش شان شده است و یکی پس از دیگری زیر خروارها خاک مدفون می شوند.

    پرندگانی نیز هنگام بازگشت به آشیانه آن را ناپدید شده می یابند. دیر زمانی است که آواز خوش کبک های دری در ستیغ های سر به فلک کشیده گلیل به گوش نمی رسد. مدتی است که صخره های سالوک و ساریگل جولانگاه دسته های کل و بز وحشی نیست. اندک درختان جنگل های خالی «قرخود» چقدر بی تاب شده اند به نحوی که گویی آتش دوباره ای به جانشان افتاده است. غرش غرور آمیز پلنگ های این دیار جای خود را به زوزه گوشخراش شغالان پیر داده است. نبود طعمه، پلنگ ها را به شکار دام های اهلی وا می دارد؛ شکاری از روی ناچاری که سرانجام غم انگیزی را برای شان رقم خواهد زد و سرانجام، خود صید انسان شکارچی می شوند.فراوانی شکار غیر مجاز، دست اندازی متجاوزان طبیعت، احداث کانال در پارک های ملی و مناطق حفاظت شده و جاده سازی به کابوس روزانه جانداران بی زبان این خطه تبدیل شده است. این روزها آب خوش از گلوی حیات وحش خراسان شمالی پایین نمی رود.بااین همه و در کمال ناباوری، گاهی می بینیم و می شنویم که از حال و روز خوش همین وحوش دم می زنند اما ای کاش بعضی آمارهای متناقض رؤیایی و غیر واقعی می توانست روند فرسایشی تنوع زیستی استان را متوقف سازد؛ آمارهایی که حیات وحش نیز از شنیدن آن شاخ درخواهند آورد!اندک حمایت های باقی‌مانده از این طبیعت پاره پاره مدیون کارشناسان و محیط بانان دوستدار طبیعت است که هنوز هم چیزی از غیرت و تعصب شان به طبیعت این خطه کاسته نشده است.حال حیات وحش خراسان شمالی خوب نیست و دستان یاریگری را می طلبد؛ دستانی سبز، دستانی به رنگ طبیعت و به دور از برخی مصلحت اندیشی های مخرب و توجیه گرانه

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  26. رضا می‌گوید:

    کسی که به راحتی به اقوام و مردمان شریف بجنورد توهین می کند برایش حراج کردن محیط زیست این استان برای حفظ سمت و مدیر کلی کار آسانی است.
    خداوندا براه راست هدایتشان کن

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  27. کریمی می‌گوید:

    ای وای بازم تخریب یه قسمت دیگه از خاک پاک کشورم به کی شکایت کنیم

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 0

    • جوجو می‌گوید:

      کوروش گفت بدنمو بدون مومیایی و کفن دفن کنید تا بند بند جسدم، ذره ذره خاک ایرانو تشکیل بده،
      به اسم پروژه فقط دارن فاتحه میخونن تو محیط زیست ایران…. بخدا آدم اشکش در میاد

      پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 0

  28. جوجو می‌گوید:

    واقعا متاسفم واسه خودم… که یه مسئول میاد اینطور همکار خودشو خراب میکنه….
    فقط چند جا از دست جاده سازی در امان بود که همین هارو هم دارن ازمون میگیرن…….
    این پروژه رو هم شروع کردن با کلی خسارت به محیط زیست و کلی صرف اعتبارات و خرج پول بی زبون، آخرش هم مثل خیلی دیگه از پروژه ها نصفه میمونه و میگن اعتبار نداریم…..
    آخه باید به کی بگیم ما جاده نمیخوایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم…. ما طبیعتو میخواییم….

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  29. محمد حسین می‌گوید:

    به دنبال قطع سیستم تلفنی(mpls) وقطع اینترنت و فیلتر کردن سایت سبز پرس وممنوعیت ورود روزنامه به اداره کل محیط زیست خراسان شمالی و ممنوعیت انجام مصاحبه توسط همکاران، مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در تازه ترین اقدام خود دستور فیلتر کردن سایت دیده بان را هم در این اداره کل صادر کرد و این سایت از روز شنبه مشمول لطف مدیر قرار گرفت.واقعا ما کجا داریم زندگی میکنیم؟ متاسفم برای سازمان محیط زیست با این سبک مدیریت.

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  30. ایرج می‌گوید:

    اینچنین مدیرانی لایق ساختن تندیس و نصب در مرکز شهر بخاطر یادبود خدمات شایسته ودر خور تحسین به استان ،مردم،طبیعت،حیات وحش ،آب،خاک و….هستند.ظلمی که این مدیر به این استان کرد چنگیز نکرد. برو آقا، بگذار طبیعت این استان نفسی بکشد. برو آقا.

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  31. محسن می‌گوید:

    هوا بدجور آلوده است، به سختی نفس می کشم،درختی نیست که برایم اکسیژن تولید کند،دیگر آواز پرندگان حتی گنجشک ها شنیده نمی شود،چه شده است انگار این طبیعت ومحیط زیست دادرسی ندارد،انگار همه چیز مرده است.
    ولی نه، از دوردست دادرسی پیداشده است آری او همان است همان کسی که دوباره این طبیعت مرده را زنده خواهد کرد.
    خانم دکتر ابتکار زودتر به داد محیط زیست استان خراسان شمالی برس،منتظر دستان گرم تو هستیم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  32. سلام آقای گردمردی
    من را حتما به خاطر دارید. در کارگاه آموزشی سال گذشته به همراه آقای نشاط در خدمت شما بودیم. بعد از آن کارگاه و در هنگام بازگشت به فرودگاه، آقای آبسالان به دیدن ما آمدند، ما را به صرف ناهار دعوت کردند و خودشان هم ما را به فرودگاه رساندند. برای ما از لزوم حفظ مراتع صحبت کردند و گفتند تنها راه نجات حیات وحش، حفاظت از مراتع و جنگل هاست. فایل های زیادی هم به ما دادند که هنوز روی صفحه کامپیوتر من است و از ما خواستند برای رسیدن به این هدفشان (حفظ مراتع و جنگل ها) به ایشان کمک کنیم. ما بسیار خوشحال شدیم از اینکه یک مدیر کل محیط زیست، نسبت به حفظ مراتع و جنگل ها آنقدر مصمم است! امیدوارم آقای آبسالان بتوانند این مسئله را به خوبی مدیریت کنند و آبروی رفته و همچنین کارشناسان باسابقه اداره محیط زیست را بازگردانند. هر یک از شما کارشناسانی که من در آن استان دیدم، به اندازه قدیمی ترین ارس ایران ارزشمند هستید. امیدوارم آقای آبسالان و آبسالان های بعدی هم قدر شماها را بیشتر بدانند هم قدر ارس ها را.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  33. فرشته می‌گوید:

    in nemire ke!:((((

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>