تهران طی ۱۰ سال گذشته تنها ۵ روز در مهرماه هوای پاک داشته

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها نشان می دهد که طی ۱۰ سال گذشته شهروندان تهرانی در مهر ماه تنها ۵ روز هوای پاک تنفس کرده اند.

به خبرگزاری مهر، دکتر یوسف رشیدی اظهار کرد: آمارها نشان از آن دارد که پایتخت طی ۱۰ سال گذشته تنها یک روز در مهرماه سال ۸۵، دو روز در مهر سال ۸۶، یک روز در مهر سال ۸۸ و یک روز در مهرماه سال ۸۹ هوای پاک داشته است.

وی ادامه داد: از سال ۸۲ تا سال ۹۱ مجموعا در مهرماه، شهروندان تهران ۱۰۹ روز هوای ناسالم تنفس کرده اند و در این مدت ۱۸۶ روز نیز هوای شهر سالم بوده است.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترددها و سفرها در مهرماه میزان تولید آلاینده های هوا نیز افزایش می یابد که امید است شهروندان ضمن معاینه فنی خودروهای خود تا پیش از مهر و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

وی تاکید کرد: راه کار اصلی حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور در ارتقای کیفیت سوخت و خودروها و گسترش حمل و نقل عمومی خلاصه می شود که امید است دولت جدید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشد و اقدامات اساسی و عملی در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور صورت گیرد.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>