فرودگاه مهرآباد مرکز آلودگی پایتخت / لزوم انتقال فرودگاه به خارج از شهر تهران

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل اصلی و مرکز آلودگی‌های هوای پایتخت فرودگاه مهرآباد است که باید آن را به خارج از شهر منتقل کرد.

موید حسینی‌صدر، در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص آلودگی هوای کشور، اظهار داشت: شرایط در خصوص آلودگی هوای کشور قابل قبول نیست چرا که آنقدر در بحران هستیم که شاهد تعطیلی برخی از روز‌ها بر اثر آلودگی هوا هستیم.

وی ادامه داد: بحث افزایش کیفیت خودروها و ارتقا استاندارد به یورو ۴ و اصلاح موتور خودرو، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک، همچنین خروج آلاینده‌ها از شهر و توسعه فضای سبز از اقداماتی است که باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: مردم نیز مانند مسئولان باید در حفظ محیط زیست تلاش کردند و در استفاده از سوخت منزل به درستی اقدام کنند چرا که نیمی از آلودگی‌ها از این طریق است. به این شکل که یک سوم آلودگی ها را حمل و نقل و دو سوم آن را سوخت صنایع، منازل، ادارات و مراکز تجاری تشکیل می‌دهند که باید فرهنگ مصرف اصلاح شود.

مکان فرودگاه مهرآباد باید تغییر کند

حسینی صدر با بیان اینکه آلودگی هوای پایتخت رو به افزایش است، گفت: شدت استفاده از انرژی در کشور نسبت به کشورهای دیگر دو برابر است در واقع این میزان مصرف متعادل نبوده و باید کاهش یابد.

وی افزود: فرودگاه مهرآباد در داخل شهر بوده و در واقع این فرودگاه بیشتر از خودروهای داخل شهر، آلودگی سرطانزا به وجود می‌آورد که باید با دولت توافق کرده و مکان فرودگاه را تغییر داد.

حسینی صدر اظهار داشت: با فروش زمین‌های مهرآباد پول‌ فراوان و بیشتری نسبت به قیمت زمینی خارج از شهر به دست می‌آید. در واقع باید فرودگاه در محل دورتر ساخته شده و مترو برایش گذاشت چرا که یکی از عوامل اصلی و مرکز آلودگی‌ها فرودگاه مهرآباد است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اگر فرودگاه مهرآباد را به یک شهرک دورتر ببریم به طور یقین سود خواهیم کرد. همچنین می‌توانیم آلودگی هوا را مقداری کاهش دهیم.

حسینی صدر در خصوص مهار ریزگردها گفت: مهار ریزگردها کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان با تعامل با کشورهای همسایه این موضوع را کنترل کرد که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید شاهد کاهش آلودگی هوا و مهار ریزگردها باشیم.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>