لایحه جامع خاک و طرح جامع منابع طبیعی در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: لایحه جامع خاک در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

عباس پاپی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بررسی لایحه خاک در کمیسیون کشاورزی به اتمام رسیده و در حال حاضر در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی در خصوص زمان بررسی لایحه جامع خاک نیز اظهار داشت: در بررسی این موضوع، لایحه جامع خاک و طرح جامع منابع طبیعی با یکدیگر ادغام شد اما با توجه به اینکه بررسی این لایحه به دلیل بازپسگیری لایحه جامع خاک توسط دولت از مجلس به‌ منظور تغییرات اساسی ایجاد شده به تأخیر افتاد بعید می دانم که تا حدود یک ماه آینده فرصت بررسی در صحن به این لایحه برسد.

پاپی زاده تصریح کرد: در ابتدا پیشنهاد کردیم این مصوبه به صورت مستقل ارائه شود چرا که به خوبی جمع بندی شده بود اما با طرح جامع منابع طبیعی ادغام شد، به هر حال ضرورت دارد که هر چه زودتر این مصوبه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا فروش خاک ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس صحت دارد گفت: خاک به عنوان منبعی حیاتی، میراث مشترک و ثروت ملی، بستر اصلی تولیدات کشاورزی و مواد غذایی محسوب می شود و به همین دلیل حفاظت از آن در اولویت قرار دارد. البته مطالبی در این خصوص شنیده شده که تا کنون کسی این موضوع را رد و یا تایید نکرده است.

 

0
0
  

2 دیدگاه

  1. مجتبی می‌گوید:

    فروش خاک کسی رد یا تایید نکرده؟ یکی نیست یه اینها بکه عزیز برو جزیره نخل امارت رو نکاه کن ببرس ببینم خاکش از کجاه امده؟
    برو سر سبزی شهر دبی رو نکاه کن ببرس ببین خاک که برای درخت کاری استفاده کردن از کجاه امده؟
    اصلا شما ها فقط برای حرف زدن خوب هستین و نابود کردن جکار به منبعی حیاتی دارید خاک بدین بول بکیرین بول برای مسئولین ما حرف اول میزنه.جند سال این خاک رو دارن به کشور امارات تاراج میکنند ولی کسی حرف نزده ۳ جزیزره درست کردن همش هم از خاک ایران .کریم میکیره از این همه به لطفی به خاک ایران به محیط زیست ایران جه فرقی بین شما و قاجار کرده

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  2. حسین دوستار یوز می‌گوید:

    خاک فروختن هیچ فرقی با خودفروشی نداره

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>