پوستر اینفوگرافیک یوزپلنگ آسیایی منتشر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پوستر اینفوگرافیک «یوزپلنگ آسیایی» یکی از جدیدترین محصولات آموزشی تولید شده در گروه ابزارها و محصولات آموزشی انجمن یوزپلنگ ایرانی است.

این گروه برای تولید پوستر مذکور به سراغ یکی از جدیدترین و موثرترین شیوه‌های تولید پوسترهای آموزشی، اینفوگرافیک (Infographic) رفت. این کلمه مخفف دو کلمه اطلاعات (Information) و گرافیک (Graphic) است. اینفوگرافیک‌ها در اصل نمایش دیداری از داده‌ها (Data)، اطلاعات (Information) و یا دانش (Knowledge) هستند.

هدف اینفوگرافیک‌ها نمایش تصویری ساده، واضح و قابل هضم اطلاعاتی است که ممکن است غیر ملموس و یا دارای حجم قابل توجهی باشند. این شیوه که در خارج از کشور به شکل گسترده و حرفه‌ای در حال استفاده است، مدتی است که در ایران نیز رواج یافته است. کارشناسان بخش ابزارها و محصولات آموزشی انجمن سعی نمودند با مرور نمونه‌های مشابه خارجی و مشورت با کارشناسان این حوزه، محصولی حرفه‌ای و نزدیک به استانداردها تولید نمایند. در تولید این پوستر کارشناسان موسسه اینفوگرام که به شکل تخصصی به تولید محصولات اینفوگرافیک می‌پردازند، انجمن را یاری نمودند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در ارتباط با این پوستر، شیوه‌ای است که در چاپ و تکثیر آن در پیش گرفته شده است. این پوستر با هدف حفاظت از منابع محدود کره زمین بر روی سفید پوسترهای باطله چاپ شده است. انجمن یوزپلنگ ایرانی امیدوار است این کار الگویی برای دیگر موسسات و سازمان‌ها در حفاظت عملی از محیط‌ زیست باشد.

برای دریافت فایل پوستر کلیک کنید

+6
-1
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>