معصومه ابتکار: محیط زیست کشور در ۸ سال گذشته به تاراج رفت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به نقل از سبزپرس، معصومه ابتکار،‌ عضو سابق شورای شهر تهران و رییس اسبق سازمان حفاظت محیط زیست کشور با حضور در مجمع زنان اصلاح طلب خراسان رضوی از عملکرد شهرداری تهران و دولت در ۸ سال گذشته انتقاد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت سید محمد خاتمی در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به آسیب های زیست محیطی در ۸ سال گذشته گفت: بنابر پیش بینی های بین المللی جزو کشورهایی هستیم که در ۳ دهه آینده بیشترین خشکسالی را خواهیم داشت و متاسفانه هیچگونه آماده سازی نداشته ایم و به نوعی محیط زیست ما هم در این ۸ سال تاراج شد.

ابتکار افزود: ما باید توسعه پایدار و رشد صنعتی و اشتغال داشته باشیم اما در کنار آن نمی توانیم از مسائل محیط زیست غافل بمانیم چرا که ظرفیت رشد اقتصادی ما همین طبیعت است و بخش عمده اقتصاد ما اقتصاد کلاسیک است که هنوز به منابعی چون آب و خاک اتکاء دارد و این منابع باید باشد که اقتصاد و زندگی بچرخد.

وی افزود: ۹ میلیارد دلار در سال از جیب شما و تک تک مردم ایران در هزینه های درمانی پنهان ناشی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور صرف می شود و مردان اقتصادی ما هیچ چاره ای ندارند که بیشترین ملاحظات زیست محیطی را داشته باشند.

ابتکار سپس در ادامه با اشاره به وضعیت شهر تهران و تلاش های خود برای اصلاح امور گفت: متاسفانه با وجود همه مخالفت هایی که ما در اقلیت داشتیم در این دوره هم آقای دکتر قالیباف در توسعه ساخت و ساز و جمعیت پذیری شهر تهران همت گماردند که این موضوع سرسختانه مخصوصا با این ماموریت ریاست جمهوری که برای خود تعریف کرده بودند به تهران لطمه زد.

وی ادامه داد: مشهد هنوز به آن آستانه انفجاری تهران نرسیده ولی اگر سیاست گذاری درست نشود همان اتفاق خواهد افتاد. چرا که موازنه جمعیت به شدت در کشور تغییر کرده و الان ۷۰% جمعیت ما در شهرها و حاشیه نشین هاست که این یک هشدار است. در حال حاضر جمعیت حاشیه نشین تهران ۱۱ برابر جمعیت خود تهران رشد داشته و فکر می کنم مشهد هم دچار این مشکل باشد.

+12
0
  

6 دیدگاه

  1. سعید هاشمی می‌گوید:

    خانم شما نمیخوای دوباره رییس سازمان بشین ؟

    داغ Thumb up 4 Thumb down 3

  2. توحید می‌گوید:

    من هم میتونم حرف های قشنگ بزنم ولی باید خوب عمل کنم.

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 3

  3. امیر' می‌گوید:

    پس چرا در برکناری مدیریت ناآگاه سازمان حفاظت محیط زیست و جایگزینی فردی شایسته بجای ایشان اینقدر تعلل می شود؟

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  4. fateme می‌گوید:

    سلام خانم ابتکار میخواستم بدونم چطور میشه با سازمان همکاری کرد و ایا محیط زیست در احیاء و اصلاح و حفظ دنیای این روزهای امانت نهاده ی خداوند نیازمند کمک هست یا خیر

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  5. سجاذ می‌گوید:

    خانم ابتکار باید سریعا به سازمان برسید تا جلوی این بی برنامگی و تاراج واقعی رو بگیرید.واقعا رو به زوال گذاشته این حیات وحش ایران.با سپاس از شما مدیر مدبر

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

  6. امیر" می‌گوید:

    کاش یکی بیاد و ی سر و سامانی به این سازمان به اصطلاح حفاظت محیط زیست و طبیعت فلک زده این مملکت بده، کاملا موافقتون هستم.

    موافقم / مخالفم Thumb up 0 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>