به مناسبت ۲۰ شهریور روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: انتشار تصاویر کشتار بیرحمانه یک خرس قهوه ای ماده و دو توله اش، در حالیکه شکم توله خرس های زنده پاره شده بود و در همان حال به آغوش مادر غرق در خون خود پناه می بردند، آنقدر دردناک و تکان دهنده بود که برای نخستین بار موجی از اعتراض و انزجار عمومی را به دنبال داشت و احساسات بسیاری از مردم کشور را جریحه دار کرد.

به دنبال این اتفاق تلخ، ۲۰ شهریور به همت گروه های حامی محیط زیست و حیوانات طی بیانیه ای بعنوان ”روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات” نامگذاری شد.

دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران امیدوار است بیست شهریور ۱۳۹۰ نقطه آغازی باشد به پایان کشتار و خشونت علیه حیوانات.

+8
0
  

14 دیدگاه

  1. سجاذ می‌گوید:

    حکم شکارچیان چی شد؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 1

    • مجتبی می‌گوید:

      صدور قرار وثیقه قابل چشم‌پوشی برای متهم!

      «حمزه علی-الف»، متهم دستگیر شده که در کسوت معلمی در یکی از مدارس سمیرم مشغول به کار بوده و سابقه دستگیری بابت شکار غیر مجاز هم در کارنامه وی ثبت شده، با سپری شدن مدت بازداشت موقت به قرار وثیقه آزاد می‌شود اما قرار بیست میلیون تومانی صادر شده برای وی موجب تعجب بسیاری از مردم می‌شود؛ ظاهرا شانزده ماه زمان نیاز بود تا دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار شده و با حضور نیافتن متهم در آن، ثابت شود که مبلغ قرار صادر شده بسیار ناچیز و قابل اغماض بوده است!

      این در حالی است که کلت کشف شده، به پدر متهم نسبت داده شده و وی نیز با قرار ۲۰۰ میلیون تومانی (ده برابر مبلغ وثیقه متهمی که سه موجود زنده را زجرکش کرده!) آزاد می‌شود تا بعدها معلوم شود که نگهداری این سلاح غیر مجاز -که از قضا شکاری هم نبوده و نوعی جنگ افزار محسوب می‌شود- به دلیل کهولت سن متهم و با لحاظ شان اجتماعی وی، تنها با جریمه سه میلیون تومانی مواجه شده است.

      پر طرفدار Thumb up 10 Thumb down 1

      • میعاد می‌گوید:

        شک نکن که أسلحه مال خودش بوده اما یا میدونسته یا بهش گفتن که اگه پدرت گردن بگیره هم جرم تو سبک ترمیشه هم به خاطر سن بالای پدرت کسی کاری با اون نداره و بایک جریمه ساده حل میشه میره پی کارش.
        اگر در دنیای غرب همچین اتفاقی میفتاد مجازاتش اینقدر سنگین بود که طرف خواب شکار رو هم دیگه نمیدید. حتی تا اخراج از کشور هم حکم داده شده اون هم برای غاز که بیشتر از گنجشک های تهران غاز دارن.

        پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 0

  2. امید می‌گوید:

    شکارچی ها دارن راحت و اسوده زندگیشون رو میکنن…و هیچ تضمینی هم نیست که توی این مدت باز هم شکار نکرده باشند…هیچ جای دنیا همچین اتفاقی نمیفته فقط اینجا اینجوریه…در ضمن اون عکس کناری هم عکس خوبی نیست اون ۲تا بچه خرس مادرشون شکار شده بوده و اینها رو محیط بانها پیدا کردن چون با روش دستی تغذیه شدن دیگه نمیتونن برگردن به زیستگاهشون درسته که زنده هستن اما توی اسارت هستند…توی ایران نمیشه کاری کرد زور که نیست مردم فرهنگ اینجور کارها رو ندارند

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

  3. alireza می‌گوید:

    شکارچی ها باید اعدام شوند…

    پر طرفدار Thumb up 5 Thumb down 1

  4. توحید می‌گوید:

    خوب چه مجازاتی شدن ؟با وثیقه که آزاد شد و فعلا هم فراری هستش. چرا اصلا همچین آدمی با وثیقه آزاد شد ؟ خدا لعنتشون کنه.اگه همونجا گیر من میوفتادن که ………….
    تو یک مستند دیروز دیدم که کشاورزها گندم کاشته بودن و میمون ها به مزارع دستبرد میزدند و کشاورزها جرات نمیکردن اونارو بکشند و فقط فراری میدادند. میدونید علتش چی بود ؟ چون اگه میکشتند ۷ سال زندانی داشتند. این درسته

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  5. دوستی می‌گوید:

    بر حسب اتفاق امروز از مویابل شخصی که متأسفانه علاقه زیادی به شکار دارن تصاویری دیدم که چند دراج شکار کرده و یک گراز مادر را هم کشته و توله هایش را با خود برده اند.
    الان متوجه شدم که امروز روز مبارزه با خشونت علیه حیواناته!
    خدایا این اخبار کی رنگ مهربانی می گیرن؟!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  6. سعید هاشمی می‌گوید:

    خیلی خوشحالم که واقعا این روز رو توی تقویم میبینم
    اما واقعا چرا قضات و دستگاه قضایی کشور انتقام اون خرسها رو از اینا نگرفتن؟
    چرا کشته شدن اون خانم جوان عشایر توسط خرس موجب کشته شدن چندین خرس شد
    اما کشته شدن سه خرس توسط یه ادم با تفکر بدوی و غیر انسانی موجب حتی زندانی شدن وی هم نشد
    تازه حمل سلاح کمری در تمام جهان حتی امریکا اگه بدون مجوز باشه جرم محسوب میشه و حداقل از شش ماه
    تا سه سال حبس داره و جریمه ای تا سه الی چهار میلیون تومن اما اینا خیلی راحت با وثیقه ازاد میگردن
    کسی هم نیست بگه شما چرا ازاد هستید به نظر دستگاه قضایی کشتن و شکنجه یه حیوان با انسان چه فرقی داره؟

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 2

  7. سامان می‌گوید:

    از همه اینها بدتر می دونید چیه این جانی معلم پرورشی مدرسه بوده میدونید یعنی چی یعنی واویلا یعنی خاک بر سر…یعنی …

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  8. Arman می‌گوید:

    اون شکارچی باید اعدام بشه…

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

  9. Arman می‌گوید:

    حالا تو که میخواستی بکشیش چرا روده اشو در آوردی آخه؟ واقعا” این نشونه روانی بودن طرفه چرا آزاد شده نمیدونم واقعا” باید میگفتن ۵۰۰ میلیون باید بذاره تا آزاد شه نه ۲۰ میلیون دل خیلی ها رو با این کارش به درد آورد وقتی عکس ها رو میبینم حالم بهم میخوره

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 0

  10. امید می‌گوید:

    من هنوز نتونستم ببینم فقط شنیدم…کثافت

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  11. زهره می‌گوید:

    نمی دانم چرا فکر می کنم کمترین مجازات دنیوی برای این کثیف ترین جنایتکار حیات وحش کشور اعدام بود. فکر نمی کنم تا پایان عمرم شاهد جنایتی از این وحشیانه تر و دلخراشتر باشیم. خدایا تمام لحظات زندگی ننگین اش را تا پایان عمر نکبت بارش تلخ کن.

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  12. امیر می‌گوید:

    واقعا جای خجالت وشرمساری است که چنین شخص سادیسمی وروانی در کسوت شغل شریف معلمی باشد وباید به حال دانش اموزانش احساس نگرانی کرد

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>