اجرای مدیریت مشارکتی برای حفاظت از تنوع زیستی دنا و حفظ گونه های آسیب پذیر

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: برای حفاظت از تنوع زیستی و حفظ گونه های آسیب پذیر و در معرض خطر نابودی محدوده پایلوت دنا – ونک فعالیت های حفاظتی با ایجاد معیشت جایگزین برای جوامع محلی اجرا می شود.

تفاهم نامه چهارجانبه مابین طرح بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و شرکت تعاونی کشاورزی منابع طبیعی شهرستان سمیرم منعقد شد.

بنا بر این گزارش، این تفاهم نامه نخستین تفاهم نامه طرح بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی در منطقه پایلوت استان اصفهان است که در راستای اعمال مدیریت مشارکتی یکپارچه با رویکرد همسوسازی برای حفاظت از تنوع زیستی محدوده پایلوت دنا – ونک و حفظ گونه های آسیب پذیر و در معرض خطر نابودی این محدوده می باشد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این استان متعهد شدند برای اجرای فعالیت های حفاظتی محدوده پایلوت با ایجاد معیشت جایگزین برای جوامع محلی همچون جایگزینی کاشت و بهره برداری گیاهان در معرض خطر نابودی و آسیب پذیر با گونه های مرسوم زراعی در جهت کاهش وابستگی آن ها به مراتع مشارکت کنند.

+2
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>