پیام معصومه ابتکار به شرکت کنندگان در برنامه پاکسازی جنگل / محیط زیست کشور به چنین حرکت های داوطلبانه ای نیاز مبرم دارد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: همزمان با برگزاری سومین برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل که روز جمعه ۲۲ شهریورماه جاری به طور همزمان در ۱۱ استان کشور و با مشارکت جوامع بومی جنگل نشین، سازمان های غیر دولتی زیست محیطی و دستگاه های مرتبط دولتی برگزار شد،‌ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست پیامی را برای شرکت کنندگان در این برنامه صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این برنامه در نکوداشت دهه تنوع زیستی ملل متحد (۲۰۲۰-۲۰۱۱) و با هدف حفاظت هر چه بیشتر از اکوسیستم جنگلی هیرکانی، زاگرسی، حرا و جنگل های مناطق خشک و نیمه خشک کشور برگزار شد.

سومین برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل در عرصه های جنگلی استان های فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، گیلان، گلستان، اصفهان، کردستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و مازندران اجرا شد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

…………………………………………………………………………بسمه تعالی

پیام دکتر معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست
به شرکت کنندگان در سومین برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل

بی شک تلاش مشارکت جویانه در پاکسازی جنگل ها به عنوان نمادی بی بدیل از مواهب الهی، اقدامی بسیار ارزشمند و ماندگار است. آن هم در شرایط کنونی که طبیعت و محیط زیست کشور به چنین حرکت های داوطلبانه ای نیاز مبرم دارد. موجب افتخار من است که هموطنان فهیم و دوستدار محیط زیست آستین ها را بالا زده و در حرکتی خودجوش و مشارکتی در ۱۱ استان به طور همزمان به زدودن پسماندها از چهره زیبای جنگل های با ارزش کشور همت می گمارند.

همه ما بر این باوریم که توسعه پایدار بدون مشارکت و همکاری جوامع محلی و نهادهای مردمی با دولت ها و حکومت ها تحقق نمی یابد. حفاظت از طبیعت ایران نیز مشارکت در سطوح مختلف را می طلبد؛ سطوحی که اجزاء طبیعت را از خود دانسته و در راستای حفاظت آن گام بر می دارند.

طبق آمارهای جهانی روند تخریب جنگل ها نگران کننده است و در ایران نیز طی چهار دهه اخیر کاهش چشمگیر سطح جنگل ها بارز بوده است. ادامه این روند برای بقا ما نگران کننده بوده و از همین رو می بایست متعهدانه و هر یک به نوبه خود تمامی تلاش خویش را در حفاظت از این نعمت خدادادی و منشاء حفظ تنوع زیستی، ‌تامین اکسیژن و آب به کار بندیم.

لازم می دانم از این فرصت استفاده کرده، اعلام کنم که سازمان حفاظت محیط زیست دست های پر توان جوامع بومی،‌ سازمان ها و فعالان بخش غیردولتی، دستگاههای دولتی و موسسات بین المللی مشارکت کننده در سومین برنامه پاکسازی مشارکتی جنگل را به گرمی می فشارد و قدردان حضور آنهاست.

معصومه ابتکار ۲۲ شهریور ۱۳۹۲

+1
0
  

1 دیدگاه

  1. ماجد می‌گوید:

    ای ول دکتر جان
    همه چیز با این پیام درست شد- خودمونو گول میزنیم کدام پاکسازی. نمادینه دیگه

    موافقم / مخالفم Thumb up 3 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>