دستگیری شکارچیان غیرمجاز کل وحشی در ارتفاعات طالقان / اختصاصی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: طی گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر عدم حضور یک گروه از شکارچیان در محل سکونت خود در یکی از روستاهای طالقان و احتمال اینکه این گروه به جهت شکار غیرمجاز به ارتفاعات رفته باشند.

رئیس محیط زیست شهرستان طالقان در این باره گفت: در ساعت ۲۱:۳۰ مورخه ۱۳۹۲/۶/۲۷ نیروهای یگان محیط زیست طالقان به جهت بررسی موضوع به طرف ارتفاعات شاه البرز اعزام شدند و در آستانه تاریکی هوا در ساعت ۱۹:۳۰ متخلفین را مشاهده نموده و با استتار کامل بطرف آنها حرکت کردند و در ساعت ۲۱:۳۰ موفق به دستگیری متخلفین شدند.

حشمت اله کشیری افزود: شکارچیان غیرمجاز با تجهیزات کامل منجمله چادر صحرایی و وسایل انفرادی بوده و به قصد استقرار چند روزه به ارتفاعات رفته بودند.

از شکارچیان غیرمجاز یک قبضه تفنگ گلوله زنی برنو، دوربین شکاری و نصف لاشه یک راس کل وحشی کشف و ضبط و متخلفین به اداره محیط زیست هدایت و بعد از تشکیل پرونده تخلف تحویل دادگاه گردیدند.

کشیری در ادامه افزود: با توجه به وسعت زیاد و طول حدودا ۱۴۰ کیلومتری از شرق تا غرب شهرستان طالقان، کنترل مناطق بدون همکاری دوستداران محیط زیست امکان پذیر نمی باشد و ضمن تشکر از همه کسانی که ما را در رسالتی که بعهده گرفته ایم یاری می رسانند همکاری بیشتر مردم را تقاضا نمودند.

0
-7
  

12 دیدگاه

  1. مهرداد می‌گوید:

    اگر دقت کنید محل سوختگى گلوله جنگى را در لاشه کل میبینید. این شکار نیست کشتار و جنایت است. چگونه اجازه میدهند که این سلاحها دردست هر فرد عادى باشد؟

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  2. مسعود ش می‌گوید:

    وحشی گری که حدو اندازه نداره. ۱کلام جریمه ها بازدارنده نیست

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  3. امیر (3) می‌گوید:

    اه اه این رنگ تیره زشت روی گوشت حیون چیه؟
    آخه چرا اون حیون زبون بسته رو شکار کردی نامرددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 2

  4. مصطفی می‌گوید:

    تالاب‌های استان بوشهر زیستگاه هزاران پرنده مهاجر

    رئیس اداره پایش حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: تالاب‌های حله، مند، جزایر خارک، خارگو، نخیلو، خان، ام الگرم و پارک ملی دریایی نایبند مهم‌ترین زیستگاه پرندگان مهاجر است.

    به گزارش سوک ، به نقل از مهر ، خسرو درویشی صبح جمعه در جمع خبرنگاران زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در استان بوشهررا منحصر بفرد اعلام کرد و گفت: این زیستگاه‌ها عمدتا تالاب‌ها و جزایربکر نخیلو، ام الگرم، خان، خارک و خارکو هستند که سالانه پذیرای هزاران پرنده آبچر و کنارآبچر ، تابستان‌گذر و زمستان‌گذرهستند.

    وی با اشاره به سرشماری پرندگان درجزایر نخیلو، ام الگرم و خان واقع در پارک ملی دریایی دیر نخیلو گفت: این سرشماری که اکنون رو به پایان است وبا همکاری کارشناسان حفاظت محیط زیست انجام گرفته است با هدف شمارش پرندگان، مدت مهاجرت آنان، و مقایسه آماری جمعیت و گونه‌های مهاجر انجام شده است.

    رئیس اداره پایش حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۲ هزار پرنده در جزایرنخیلو و خان شمارش شده‌اند گفت: در این سرشماری حدود ۹۷ هزار قطعه پرنده در جزیره نخیلو و ۵ هزار قطعه پرنده در جزیره خان شمارش شد.

    درویشی با بیان اینکه مهاجرت این پرندگان در جزایر و تالاب‌های استان بوشهر علاوه بر بالابردن تنوع زیستی زیست بوم های استان دارد تصریح کرد: پرندگان شمارش شده در نخیلو و خان شامل پرستوهای دریایی ،کاکلی کوچک و بزرگ، پرستودریایی پشت تیره ، سلیم خرچنگخوار، پرستو دریایی گونه سفید و اگرت ساحلی بوده است.

    وی با اشاره به اینکه در جزیره ام الگرم جوجه‌آوری صورت نگرفته است افزود: در سرشماری اخیر مشاهده شد در جزیره ام‌الگرم به دلیل وجود پستانداران که آشیانه پرندگان را تخریب کرده‌اند متاسفانه جوجه‌آوری صورت نگرفته است.

    این مقام مسئول، بررسی روند مهاجرت پرندگان ، ویژگیهای رفتاری و تخمین طول عمر پرندگان را علت سرشماری و حلقه گذاری بر روی جوجه‌های پرندگان اعلام کرد و گفت: برای این منظور تعداد۸۴۸ حلقه بر روی جوجه های پرستوهای دریایی کاکلی کوچک و بزرگ و پرستوهای دریایی پشت تیره الصاق گردید.

    رئیس اداره پایش حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر مناطق حفاظت شده نخیلو، خان، ام الگرم و پارک ملی دریایی نایبند را به عنوان بهشت پرندگان مهاجر دانست و گفت: این مناطق تالابی که میلیون‌ها پرنده مهاجر در آن زیست می‌کنند به لحاظ ویژگی‌های اکوسیستمی به عنوان بهشت پرندگان می‌توان قلمداد کرد چرا که این پرندگان جلوه زیبایی از طبیعت در آنجا به نمایش گذاشته‌اند

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  5. مهرداد می‌گوید:

    باید فرهنگ از بین رفته را دوباره به جامعه بازگرداند. وحشى گرى و پرخاش جزیى از زندگى روزمره شده و این به رفتارمان با حیات وحش نیز سرایت میکند. تنها راه مبارزه با این نوع رفتارها تزریق فرهنگ و ارامش به جامعه و ایجاد راه حل هاى منطقى براى تخلیه انرژى جامعه است. ایجاد محدودیت و افزایش جرایم راه حل نهایى نیست و شاید جواب منفى نیز بدهد.

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 0

  6. توحید می‌گوید:

    این یک انسان وحشی بی وجدان هستش که کل وحشی رو از خانوادش گرفته. تا مدتی زندان نرود و از زندگی عقب نیوفتد آدم بشو نیست

    داغ Thumb up 6 Thumb down 5

  7. محمد می‌گوید:

    شکارچی بودن فقط به کشتن نیست؛ شکارچی یعنی کسی که با اسلحه ای بر دوش، از زیر پا گذاشتن کوهها، بیداری شبهای کوهستان و گردش در دشت و جنگل لذت ببرد و شکر خدای را به جا آورد

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 1

  8. علی می‌گوید:

    باسلام بعضی ها میگن انسان مغزش از هر حیوونی بیشتر اسم بعضی از انشان ها رو بزرگ میکنن مثلا همه فکر میکنن شکارچی انسان ولی از حیوون هم حیوون تره که این کار رو غیر قانونی انجام داده

    داغ Thumb up 4 Thumb down 5

  9. علی می‌گوید:

    باسلام بعضی ها میگن انسان مغزش از هر حیوونی بیشتره اسم بعضی از انسان ها رو بزرگ میکنن مثلا همه فکر میکنن شکارچی انسانه ولی از حیوون هم حیوون تره که این کار رو غیر قانونی انجام داده

    داغ Thumb up 3 Thumb down 4

  10. سمیرا یعقوبی برنجانی می‌گوید:

    با سلام خوشحالم که این بز کوهی کشته شده .میدونید چرا چون به قول یکی از دوستام(به تاوان دل شکسته ام هزاران دل را خواهم شکست گناهش پای دلی که دل مرا شکست).این یعنی ضعف مدیریت محیط زیست ایران از آنجا شروع میشه که وقتی مهدی یعقوبی برادر من در منطقه میاندربند کرمانشاه که همیار محیط زیست بود ۱/۵/۹۰ همراه ماموران محیط بانی ساعت ۷عصر با ۵شکارچی غیر مجاز مست در کوههای برنجان در گیر شد که ۳تا بز کوهی رو کشته ومیبردند توسط یکی از این شکارچیان شهید شد .وجالب اینکه رییس وقت محیط زیست کرمانشاه دستورداد تا مدارک وشواهد مبنی بر همکاری مهدی را با محیط زیست امحا کنند تا مبادا گفته بشه محیط زیست کرمانشاه تا این حد بی لیاقت در امر حفاظت از محیط زیست است.وتا حالا هم هنوز حکم شهادت وهمکاری مهدی با وجود شهادت وگواهی ماموران همراهش ومردم محل به دلیل کم کاری این مدیر بی لیاقت به اثبات نرسیده وزن وفرزندش بدون امید به آینده در کنار پدر مهدی امرار معاش می کنند.پس دیگر انتظار حفاظت از محیط زیست را نداشته باشید.

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 3

  11. mmmm می‌گوید:

    سمیرای عزیز؛
    سلام
    مارو توی غم خودتون شریک بدونید.
    به امید روزی که هیچ دوستدار محیط زیستی غمگین نباشه

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

  12. رضا می‌گوید:

    این شکارهای غیر مجاز رو هیچ قدرتی نمی تونه جلوشونو بگیره هرکی هم میگه شعاره باید تجدید نظری در این قانون یطرفه محیط زیست بشه درغیر اینصورت اتفاقی که دوست عزیزمون میگه برای دوطرف اجتناب ناپذیره از کسانی که قانون وضع می کنن میخوام به اون کسی که می پرستن قسمشون میدم که بین دو گروه محیطبان وشکارچی کدورتا رو از بین ببرن هر دوطرفشون عزیزا وجوانای همین اب وخاکن تورو خدا اینطور روبروی هم قرارشون ندین شاید روزی رو ببینیم که هردو گروه زیر سایه قانون درست محیط زیست باهم محیطی سالم ومملو از حیات وحش رو باز داشته باشیم انشاا…….

    پر طرفدار Thumb up 6 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>